Logowanie

Gościmy

Odwiedza nas 51 gości oraz 2 użytkowników.

  • Andreee
  • Sainti
Witamy, Gościu
Username: Password: Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1

TEMAT: [Speed] Przesiadka na triskate 3WD Marathon

[Speed] Przesiadka na triskate 3WD Marathon 23 Lip 2018 22:52 #69951

  • fasol
  • fasol's Avatar
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Posty: 488
Siemanko!

Na następny sezon planuje konkretne zmiany sprzętowe :woohoo:
Strasznie choruję na szynę Rollerblade 3WD Marathon
3wd.jpg


W oryginale z kółkami 3x125, jednak wiem, że od razu nie wskoczę w 125. Początkowo chcę na tej szynie pojeździć na 3x100, później 3x110 a ostatecznie spróbować 3x125

Aktualnie jeżdżę na 13" szynie Powerslide Venom i układzie 4x100. Szyna 3WD ma 12,6" więc długość mi nie straszna. Ciekaw jestem układu 3 dość szeroko rozstawionych kółek. Już w oryginale 3x125 kóła są dość daleko od siebie a zacząć chcę od 3x100 to już będzie przepaść pomiędzy sąsiadującymi kółkami :dry:
Również zalety ekonomiczne przemawiają za triskate - 6 kółek, 6 kompletów łożysk i tulejek... zawsze trochę mniej wydatków ;) bo 6 to nie 8 :whistle:

Chętnie poznam Wasze zdanie B)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

[Speed] Przesiadka na triskate 3WD Marathon 23 Lip 2018 23:05 #69952

  • Tomcat
  • Tomcat's Avatar
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Posty: 6812
Ha! Tak sobie myślę, że wrócę w przyszłym roku do 3x125. A na jesień może wskoczę w 3x105...
A może i nie. Kocham moją hybrydę! B)

12 łożysk do serwisowania vs 16. Yuppiiiii! :woohoo:
Przy mniejszych kółkach jednordzeniowych układ może być lżejszy. Ale jak walniesz potężne kółka dwurdzeniowe, to niekoniecznie. W moim układzie triskate było cięższe niż 4x110.

I tu się kończą korzyści...

Po pierwsze: ciężar rozkłada się nie na cztery punkty, tylko na trzy. Czyli obciążenie jednostkowe punktu wzrasta o 33,33%.
Czyli łożyska powinny być o 33,33% lepsze oraz koła o 33,33% twardsze, żeby wyjść na to samo.
Oczywiście może być tak, że łożyska i koła mają "zapas". To wtedy bez problemu.

Jeśli masz bardzo mocne kostki, to tego nie poczujesz, ale wyniesienie w górę strasznie wpływa na "handling". Trzeba wiedzieć, że się tego chce i że się "wyrobi" na zakrętach. ;)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

[Speed] Przesiadka na triskate 3WD Marathon 23 Lip 2018 23:25 #69953

  • Andreee
  • Andreee's Avatar
  • Online
  • Moderator
  • Posty: 4218
Cena 6 dużych czasem jest równa 8 mniejszym. Możesz spróbować. Może się spodoba :) aczkolwiek ja jakoś nie jestem miłośnikiem 3 kółek. Choć z chęcią bym przetestowal taki układ speed
Ostatnio zmieniany: 23 Lip 2018 23:26 przez Andreee.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

[Speed] Przesiadka na triskate 3WD Marathon 24 Lip 2018 06:23 #69956

  • joca666
  • joca666's Avatar
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Posty: 333
Jeżeli chcesz pozostać przy swoim bucie to wszyscy znający się na rzeczy odradzaja 125. Podobno za miękki jest.
3 x 110 vs 4x100 porownywałem. Na świeżych nogach nie odczuwam różnicy wysokości, na zmęczeniu już tak. Większe koła trudniej napędzić, po nawrotach, pod górę czy wiatr jest trudniej. Kosztów nie porównasz bo zależy jakie koła kupisz itp.
Moja rada zmienić cały sprzęt na coś twardego i zimą nogi do niego przyzwyczaić a nie samą szynę
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

[Speed] Przesiadka na triskate 3WD Marathon 24 Lip 2018 09:06 #69959

  • fasol
  • fasol's Avatar
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Posty: 488
Tomcat napisał:
Po pierwsze: ciężar rozkłada się nie na cztery punkty, tylko na trzy. Czyli obciążenie jednostkowe punktu wzrasta o 33,33%.
Czyli łożyska powinny być o 33,33% lepsze oraz koła o 33,33% twardsze, żeby wyjść na to samo.
Oczywiście może być tak, że łożyska i koła mają "zapas". To wtedy bez problemu.

Jeśli masz bardzo mocne kostki, to tego nie poczujesz, ale wyniesienie w górę strasznie wpływa na "handling". Trzeba wiedzieć, że się tego chce i że się "wyrobi" na zakrętach. ;)

Tylko na czym polega "lepszość" łożysk ? Wyższa klasa ? Czy już powinny być jakieś dedykowane ?
O kostki się nie martwię - lata trenowania crossfitu, tysiące box jumpów na różne wysokości, zarzutów do siadu, wykroków z obciążeniem, pistoletów i wieloletnia jazda FSK sprawiły, że kostki mam ze stali B)
joca666 napisał:
Jeżeli chcesz pozostać przy swoim bucie to wszyscy znający się na rzeczy odradzaja 125. Podobno za miękki jest.
3 x 110 vs 4x100 porownywałem. Na świeżych nogach nie odczuwam różnicy wysokości, na zmęczeniu już tak. Większe koła trudniej napędzić, po nawrotach, pod górę czy wiatr jest trudniej. Kosztów nie porównasz bo zależy jakie koła kupisz itp.
Moja rada zmienić cały sprzęt na coś twardego i zimą nogi do niego przyzwyczaić a nie samą szynę

Bardzo przydatne info - pominąłem zupełnie fakt miękkiego buta... R2 faktycznie nie należy do super sztywnych. 125 to jeszcze bardziej odległa przyszłość - teraz chciałbym 3x100 i 3x110

Czasu jeszcze mam dużo do zastanowienia się...
Na Sierpniowym zawsze jest możliwość wypożyczenia sprzętu i przetestowania - sprawdzę jak to wychodzi w praniu :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

[Speed] Przesiadka na triskate 3WD Marathon 24 Lip 2018 09:26 #69960

  • Tomcat
  • Tomcat's Avatar
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Posty: 6812
fasol napisał:
Tomcat napisał:
Po pierwsze: ciężar rozkłada się nie na cztery punkty, tylko na trzy. Czyli obciążenie jednostkowe punktu wzrasta o 33,33%.
Czyli łożyska powinny być o 33,33% lepsze oraz koła o 33,33% twardsze, żeby wyjść na to samo.
Oczywiście może być tak, że łożyska i koła mają "zapas". To wtedy bez problemu.

Jeśli masz bardzo mocne kostki, to tego nie poczujesz, ale wyniesienie w górę strasznie wpływa na "handling". Trzeba wiedzieć, że się tego chce i że się "wyrobi" na zakrętach. ;)

Tylko na czym polega "lepszość" łożysk ? Wyższa klasa ? Czy już powinny być jakieś dedykowane ?
O kostki się nie martwię - lata trenowania crossfitu, tysiące box jumpów na różne wysokości, zarzutów do siadu, wykroków z obciążeniem, pistoletów i wieloletnia jazda FSK sprawiły, że kostki mam ze stali B)

Pojęcia nie mam! :-) Przecież już wkładamy do kół najlepsze łożyska na jakie nas stać.
Po prostu będą miały ciężej niż miały do tej pory.

Gratuluję zatem mocy stabilizatorów. :-)
Potrzebny nam jest jej nadmiar, aby jechać naprawdę pewnie wykonując underpusha. Dla wykorzystania w pełni tego ruchu musi być on wykonany na maksymalnym możliwym wychyleniu, a jednocześnie musi być w pełni stabilny (chwiania w kostce powoduję ucieczkę energii i nieefektywność ruchu) i odporny np. na wjechanie w dziurę, czy najechanie na gałązkę. Brak nadmiaru mocy powoduje złożenie nogi przy wstrząsie w underpushu.
Wyższe podwozie zwiększa wymagania siły stabilizatorów nogi. Co do tego nie ma wątpliwości.
Ja wymiękłem i wróciłem w dół, z której to decyzji jestem mega zadowolony. :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

[Speed] Przesiadka na triskate 3WD Marathon 24 Lip 2018 11:58 #69967

  • Tomcat
  • Tomcat's Avatar
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Posty: 6812
A co do cross-fitu i treningu mięśni głębokich to to jest strasznie niebezpieczne, jak widać. :)

demotywatory.pl/4841629/Kiedy-trener-zos...10-sekund-bez-opieki
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

[Speed] Przesiadka na triskate 3WD Marathon 24 Lip 2018 12:32 #69968

  • damch
  • damch's Avatar
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Posty: 425
Tomcat napisał:
A co do cross-fitu i treningu mięśni głębokich to to jest strasznie niebezpieczne, jak widać. :)

demotywatory.pl/4841629/Kiedy-trener-zos...10-sekund-bez-opieki

:laugh: :laugh: :laugh: Mój fizjo gada, że idea crosfitu jest fajna, ale w pewnym momencie gdy ćwiczenia są wykonywane na czas, słabszy technicznie chce dorównać mocniejszemu, do tego doping grupy i technika idzie się rąbać. A później Ci zapaleńcy zostają klientami mojego fizjo. Nie generalizuję, ale ma facet trochę racji. Jak dobry trener to da radę ogarnąć temat.
W firmie gdzie pracuję wdrożyli program "Żyj zdrowo". Z tego programu ludzie z nadwagą są kierowani na 3 m-e w ręce trenera i mają zgubić tłuszczyk. Kolega na takim programie podobnym do crossfitu, naderwał dwugłowy uda bo trener za bardzo chciał :whistle:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

[Speed] Przesiadka na triskate 3WD Marathon 24 Lip 2018 22:32 #69975

  • fasol
  • fasol's Avatar
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Posty: 488
Przede wszystkim crossfit w afiliowanym boxie pod okiem sprawdzonych trenerów i zgodnie z odpowiednim długoterminowym programowaniem. A nie zajęcia typu crossfit prowadzone w fitness klubie przez "trenera personalnego" ;)

Technika to podstawa w każdej dyscyplinie
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

[Speed] Przesiadka na triskate 3WD Marathon 24 Lip 2018 23:27 #69979

  • Tomcat
  • Tomcat's Avatar
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Posty: 6812
Ja myślę, że ten filmik to fake. No przecież to niemożliwe jest. :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

[Speed] Przesiadka na triskate 3WD Marathon 25 Lip 2018 10:53 #69990

Jasne, że fake :laugh:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
  • Strona:
  • 1