Logowanie

Gościmy

Odwiedza nas 77 gości oraz 4 użytkowników.

  • fazi
  • Sainti
  • fasol
  • joannap
Witamy, Gościu
Username: Password: Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1

TEMAT: Plan treningowy do maratonu rolkowego

Plan treningowy do maratonu rolkowego 29 Mar 2019 18:49 #74934

  • mx3
  • mx3's Avatar
  • Offline
  • Expert Boarder
  • Posty: 118
Widzę, że na Forum trochę martwo-pewnie wszyscy trenują.
Realizujecie jakieś plany treningowe czy raczej na czuja, czyli intuicyjnie, jak wyjaśnia SJP;musiałem sprawdzić, bo sto lat tego zwrotu nie używałem i nie byłem pewien, czy coś mi się nie pomerdało.
Przypadkiem znalazłem coś takiego i pomyślałem, że komuś może pomóc:
Training to prepare a skating marathon
www.online-skating.com/articles-716-trai...kating-marathon.html
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Plan treningowy do maratonu rolkowego 29 Mar 2019 21:56 #74937

  • fasol
  • fasol's Avatar
  • Online
  • Platinum Boarder
  • Posty: 435
Rolki na czuja - po prostu jeżdżę z różną intensywnością w różnych pozycjach na różnych dystansach w różnym czasie :)

A off season to priorytet na nogi w kierunkach siła / dynamika / wytrzymałość -> siłownia / crossfit / spinning
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Plan treningowy do maratonu rolkowego 30 Mar 2019 15:26 #74945

Z planami temat rzeka - bo zalezy

- ile kto ma czasu na trening oraz - czesto zapominane - na regeneracje
- z jakiego punktu sprawnosci zaczyna
- pod co trenuje (ukonczenie czy jakis konkretny czas)

Generalnie regularnym treningiem 2-3x w tygodniu mozna juz calkiem sporo osiagnac. Technika, siła, wydolnosc i wytrzymalosc. Uklada sie plan wg tych zalozen, z progresja w kazdym kolejnym tygodniu i voila :)

Podlinkowany plan wyglada sensownie, widac ze podparty wiedza. Pierwsze pytanie dla kogo jest napisany? Drugie pytanie gdzie w nim jest czas na prace, obowiazki, przygotowanie posilkow, regeneracje itp ;)

Z mojego doswiadczenia - jak jeszcze wiedzialem sporo mniej i opieralem sie na swoich obserwacjach i zapiskach w kalendarzach:

- trenowalem niewiele, ale regularnie, nie trenowalem duzo
- robilem jakies wersje interwalow (treningi nie dluzej niz 40 min)
- robilem "dlugie wyjezdzenia" (30-40 km spokojnym tempem)
- cwiczenia wzmacniajace ogolna sprawnosc i wytrzymalosc

Trenujac tak mialem pewne cele, jak np. zejsc ponizej 1:30. Zrealizowalem go raz, ustabilizowalem sie na czasach w okolicach 1:35-1:40. Identycznie tenowalem do zawodow na 100 km i wjazdu na Stelvio - wystarczylo :)

Dzis jezdze bez planu, wylacznie dla przyjemnosci, podobnie podchodze do zawodow. Plany robie na dyscypliny ktore sa aktualnie moim priorytetem - metodyka ta sama. Niewiele, regularnie i z głowa :)
Ostatnio zmieniany: 30 Mar 2019 15:30 przez Szyszkownik.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
  • Strona:
  • 1