jakie rolki do jazdy szybkiej
Witam
Szukam pod siebie optymalnych rolek do jazdy szybkiej
od zawsze jeżdżę na rolkach mocno fitness ( ROLKI K2 F.I.T. 80 MĘSKIE K2 ) nawet udało mi się na nich zaliczyć pól maraton i maraton 😛 ale były męczarnie, nie jest to sprzęt na takie dystanse...
Zastanawiam się nad: ROLLERBLADE E2 PRO 125 2020 lub ROLLERBLADE ENDURACE PRO 125 2019
nie wiem jak odnajdę się w niskim bucie, nigdy nie miałem na nogach tego typu rolek, a te rolki maja możliwość jeżdżenia z cholewka jak i bez ( niski but )
czy lepiej wziąć od razu z niskim butem ? Proszę i jakieś ciekawe propozycje,
budżet max 2500zl
Pozdrawiam
Na szybko ode mnie, inni pewnie potem beda precyzowac. Jak nie wiesz jak sie odnajdziesz - sprawdz 🙂 Moze ma ktos pozyczyc, tak zeby sie gdizes przejechac i w ogole zobaczyc jak to jest.
Polecam rolki 4x 100 mm, typu "semirace" czyli takie ni to niskie ni to wysokie np typu powerslide R2. Albo ewentualnie "wysokie" niskie - czyli cos na ksztalt PS R2, generalnie modele opisywane jako do jazdy szybkiej dla poczatkujacych. Mierzenie - podstawa. Maja byc wygodne od razu, zadne tam termoformowanie itp. To raz ze glownie marketing, a dwa masa roboty. Raczej fachowej.
Nie polecam na poczatek:
- kół 110, a tym bardziej kół 125mm
- niskich i bardzo twardych butów
- koniecznosci termoformowania
Od lutego tego roku jeżdzę na ROLLERBLADE ENDURACE PRO 125 2019. Przesiadłem się z rolek fitness.
Przede wszystkim:
- jeśli nie widziałeś tych rolek na żywo, to są „ogromne”,
- przy moim wzroście 187 cm te dodatkowe centymetry, to na początku spora różnica,
- to co wybaczyły Ci rolki fitness... te już nie muszą,
- jeśli nie masz „mocnych kostek”, to but i noga mogą mieć tendencje do wyginania się (zwłaszcza w warunkach jazdy miejskiej po nierównościach) i wtedy wyższa nakładka ratuje Ci nogę,
- to i dłuższe dystanse, które będziesz pokonywał powodują, że (w moim przypadku) odczuwasz mocniejszy nacisk na kostki od wewnątrz i przyda się zakup footies,
- na jazdę w niskiej wersji będę się decydował stopniowo i tylko na dobrej nawierzchni, bo w tak niskim buce i na tak dużym kole o kontuzję bardzo łatwo.
Jeśli nastawiasz się, że sama rolka będzie gwarantem sukcesu, dużo lepszych czasów itd, to nie do końca tak jest. Trzeba wyjeździć swoje, przyzwyczaić się i jeszcze bardziej patrzeć na technikę jazdy. Progres nastąpi stopniowo, jak przy korzystaniu z każdego innego buta i dyscypliny sportu 😉
Ja to w ogóle nie powinienem się wypowiadać. 🙂
Ale co tam, lubię się zgadzać niezgadzać z Szyszkownikiem! 😀
Endurace, czy tam E2. Mam znajomych, którzy w tym jeżdżą. Da się. Jeśli Ci przypasuje do nogi to czemu nie. Bardzo ważne: ma mocno obejmować stopę, a dokładnie śródstopie, bo to jest miejsce, gdzie trzymasz kontrolę niskiego buta. Jednoczesnie nie moze zabijać, bo ... no w sumie wiadomo.
Pomysł buta semi race przerabialnego na niskiego wygląda ciekawie, ale jednocześnie ten but jest ogromny, strasznie "gruby", bo w shellu musieli schować szkielet utrzymujący cuffa.
Po sobie wiem, że źle mi się jeździ w bardzo szerokich butach, bo przy wąskim wracaniu stopą zdarza się zahaczyć butem o buta, a to potrafi bardzo wytrącić z rytmu. Ale to pewnie przez to, że normalnie jeżdże w bardzo wąskich i bardzo cienkich. Jeśli jesteś przyzwyczajony do rolek linerowych możesz tego nie zauważyć.
But nie da się formowac na ciepło. Czyli jak się ujawnią punkty nacisku, to pozostanie Ci naklejanie plastrów na stopę. Z mojego punktu widzenia termoformowalność jest ogromną zaletą. Bez niej cofamy się do czasów powszechności haluksów wśród skaterów. Jeśli chcesz jeździć i masz buta, który dużo kosztował i chcesz w nim jeździć, to lepiej mieć szansę go uratować.
W tym momencie w niskich i średnich butach termoformowalność jest powszechnie dostępna. Ale nie w endurace.
Z wysokich rolek pewien stopień termoformowania ma https://www.powerslide.com/Powerslide-World-Cup i nie wiem czy coś jeszcze. Ale noga musi pasować do wyobrażeń powerslide o tym jak stopa ludzka powinna być zbudowana. Jeśli pięta Ci lata, to lepiej odpuścić i wziąć rolke nieformowalną, ale lepiej pasującą.
I teraz najważniejsze: dobrego niskiego buta można szukać latami. Mierzyć, mierzyć, mierzyć. Kupisz, jeździsz i mimo wszystko powinieneś mierzyć dalej.
Bo to ze siądzie do stopy całkiem idealnie i jednocześnie będzie dobre trzymanie i wystarczający komfort - to naprawdę trudno takie buty dostać. Rozwiązaniem to buty na miarę i mamy teraz w Polsce dwa solidne miejsca to robiące. Ale nie zaczynajmy przygody z niskim butem od customów 🙂 Co masz mieć lepiej niż wszyscy 😉
Co do wrażenia z jazdy na niskim bucie:
1. śródstopie musi być ciasno trzymane. Tak ciasno jak dasz radę tolerować. Bardzo osobnicza sprawa, mocno zależna od indywidualnej budowy, m.in. głębokości poprowadzenia żył i tętnic wierzchem stopy.
2. pięta musi być trzymana na dole. Nie może się podnosić, bo MASAKRA co się będzie ze stopą działo. Te wszystkie legendy o wylewaniu krwi z buta są oczywiście lekko przesadzone, ale skądś się wzieły...
3. nie ma co liczyć na mocne trzymanie kostki. Jeśli but bedzie za mocno naciskał na kość, to zrobi się stan zapalny okostnej i z tego można wychodzić MIESIĄCAMI! Podstawowy błąd początkujących - zbyt mocne sznurowanie buta. Mają wrażenie, że lepiej "czują" buta, lepiej kontrolują. No, może trochę, ale jakim kosztem?!
Reasumując: niski but to dobry kierunek, ale jak w niego wejdziesz i dopasujesz, to jesteś na poziomie "zero". W pewien sposób zaczynasz od nowa. Bo musisz sam robić stabilizację, którą do tej pory robił cuff. Niektórzy dają radę, a niektórzy latami krzywią nogi.
Znajomy ex zawodnik jazdy szybkiej dopiero w czwartym roku jazdy w niskim bucie pobil swój rekord zyciowy maratonu ustanowiony w bucie fitnesowym. 😉
Niski but pozwala na więcej, ale wymaga dużo więcej.
A, i nie wchodź jednocześnie w wysokie podwozie. Na początek setka będzie i tak dość.
- Dziś robimy czego innym się nie chce, a jutro czego inni nie potrafią.
Jeszcze by pasowalo dopytac autora jakie ma cele jesli chodzi o te szybsza jazde 🙂 Nabijac km, startowac w zawodach dla funu/przygody, czy tez moze bardizej potrenowac i leciec w sciganie sie.
Wysłany przez: @szyszkownikJeszcze by pasowalo dopytac autora jakie ma cele jesli chodzi o te szybsza jazde 🙂 Nabijac km, startowac w zawodach dla funu/przygody, czy tez moze bardizej potrenowac i leciec w sciganie sie.
bardzo dziękuje za tyle informacji 🙂 nie spodziewałem się takie odzewu... 🙂
Wszystko po trochu 😛 ale głownie nabijanie km i poprawianie swoich czasów, a po opanowaniu/nauce może jakieś starty w zawodach...
Zdaje sobie sprawę że jakbym przeszedł na rolki niskie, to naukę jazdy + technikę uczę się praktycznie od nowa, wiadomo pomału pomału do celu 🙂 jestem osoba cierpliwa jeżeli chodzi o nowe wyzwania... kostki chyba tez mam w dobrym stanie, bardzo aktywny fizycznie,
rolki chce kupić takie które mi posłużą przez kilkanaście lat
a polecacie jakieś sklepu w których fachowo i cierpliwie pomogą w wyborze.
Pozdrawiam
Skąd jesteś?
- Dziś robimy czego innym się nie chce, a jutro czego inni nie potrafią.
zicoracing.com
Zico ostatnio rozpoczął świadczenie usługi zdalnego dopasowania rolki.
Odpłatna, ale biorąc pod uwagę alternatywę opłacalna.
Zagadaj.
- Dziś robimy czego innym się nie chce, a jutro czego inni nie potrafią.
jak zdalne dopasowanie rolki ? 🙂 własnie mam w planach jechać do poznania do zico albo plich
Optymalnie. Ale i tak zagadaj, bo lepiej, żeby miał na stanie rolki jakie Cię interesują w rozmiarach jakie Cię interesują.
- Dziś robimy czego innym się nie chce, a jutro czego inni nie potrafią.
" to naukę jazdy + technikę uczę się praktycznie od nowa,"
niekoniecznie, to jedna z opcji. Tak czy inaczej na pewno nie od "zera". Super by bylo kogos znalezc kto by w praktye pokazal cwiczenia na rolkach i poza nimi. stbilizacje itp.
Co do ZICO - bardzo polecam jednoczesnie sugeruje wziac pod uwage jego parcie na bardzo profesjonalny sprzet. Czyli bardzo twardy but, czesto niewygodny, wymagajacy formowania itp. Zdecydowanie takiego nie polecam na poczatek przygody z szybka. Wkrecisz sie to wtedy do rozwazenia, choc jak dla mnie nadal niekoniecznie na poziomie amatorskim i ambitniejszym amatorskim. Ja jezdze 10ty sezon na "miekkim" niskim bucie PS R2 i 4x100mm. Doszedlem do regularnych czasów w maratonie ~1:35-1:40.
J, trafiłeś w kształt i rozmiar buta więc od początku były wygodne, ale masz tego buta tak długo, że już nie pamiętasz jak sztywne były na początku, a w tym czasie Ci się ułozyły jak kapcie. To w dalszym ciągu jest na szkielecie z kompozytu włókna szklanego, który nie jest tak sztywny jak karbon, ale nie można o tym powiedzieć, że to miękki but. Po czasie możesz go czuć jako miękkawego.
Ale to w dalszym ciągu jest niski but do amatorskiego ścigania.
Masz to szczęście, że nie potrzebujesz nic więcej, ale to jest też pułapka. Bo dokładnie takiego buta już nie kupisz. Jak tak myśle, że opcją dla Ciebie mogłaby być wymiana wnętrza i zewnętrza. I liczenie, że szkielet nie zmęczy się w końcu i nie pęknie. Kiedyś Łukasz Miller się w to bawił i np. Wojtek Baran po szlifie wymieniał u niego okładziny zewnętrzne. Wtedy to kosztowało 1000 zł. Teraz można jedynie spytać Marcina Dude, czy się w to bawi (bo niekoniecznie) i czy w przypadku takiego konkretnie buta w ogóle jest o czym rozmawiać, czy to się da zrobić.
W tym roku Powerslide odświeżył modele R2 i R4 tudzież R6, ale raczej na pewno nie w kierunku miękkości. Tym niemniej podobno są bardziej anatomiczne. Np. kostki są mniej symetrycznie niż były. (Dopiero na odlewach widać, jak bardzo wewnętrzna kostka jest przesunięta do przodu względem zewnętrznej... jak ktoś robi buty z symetrycznymi kostkami, bo tak prosciej, to pewnie że bedzie bolało)
- Dziś robimy czego innym się nie chce, a jutro czego inni nie potrafią.
Fakt już takich nie kupie 🙁 Jeszcze byly DMB Rookie, bardzo podobne. Moje PS R2 sa jednak inne, mniej jest "skorupy", a juz nowsze PS R2 czy PS Vision sa całe "twarde". Z kolei wspolczesne wysokie/semirace to grubasny paput plus but zewnetrzny...
Pojezdze na nich ile sie da, aktualnie jezdze mniej niz dawniej wiec pozyja pewnie jeszcze jakis czas 😀
Wysłany przez: @szyszkownikDoszedlem do regularnych czasów w maratonie ~1:35-1:40.
To się również da osiągnąc na wysokim bucie... wiem co piszę 😀
Wysłany przez: @qbajakWysłany przez: @szyszkownikDoszedlem do regularnych czasów w maratonie ~1:35-1:40.
To się również da osiągnąc na wysokim bucie... wiem co piszę 😀
Ben Briliante machnął Berlin w Twisterach jakieś 1:11?
Więc totalnie się da osiągać takie czasy w skorupach nawet o których my nawet pomarzyć nie możemy.
Nie sprzęt jedzie. Rider jedzie.
Liczy się siła, technika, wytrzymałość i dopiero potem sprzęt.
Ale koła od setki w górę do naprawdę szybkiej jazdy.
Tylko, że łatwiej jest opanować rolki dawkując obciążenie.
Przejście z 80 na 110 to ciut dużo. Lepiej przejść na 90 i ogarnąć temat. Potem progresować.
- Dziś robimy czego innym się nie chce, a jutro czego inni nie potrafią.
Swoja droga jakby porownac czasy w maratonach z lat 90 i obecnie to progres nie jest znowu jakis taki wielki patrzac w kontekscie przejscia z 80 mm na 125... Wiec jak tu ocenic jaki wplyw miala tu wielkosc kół, a jaki metodyka treningowa, nie mowiac o predyspozycjach danego delikwenta.
Wysłany przez: @szyszkownikSwoja droga jakby porownac czasy w maratonach z lat 90 i obecnie to progres nie jest znowu jakis taki wielki patrzac w kontekscie przejscia z 80 mm na 125... Wiec jak tu ocenic jaki wplyw miala tu wielkosc kół, a jaki metodyka treningowa, nie mowiac o predyspozycjach danego delikwenta.
Chad Hedrick to ewenement, a pewnie to jego czasy masz na myśli. To przecież nawet maraton under-hour pojechał. Mutant. (Za stroną US Speedskating: pierwsze rolki "założył" w wieku 17 miesięcy...)
Pascal wielokrotnie powtarzał, że teraz na 125 technika double-push nie jest już taka niezbędna, bo toczenie jest dużo lepsze. A Chad jeździł na 84mm 83A i cisnął non-stop, bo taki miał POWER!
- Dziś robimy czego innym się nie chce, a jutro czego inni nie potrafią.
Ostatni post: Pomocy Najnowszy użytkownik: valentinagoggin Ostatnie posty Nieprzeczytane Posty Tagi
Ikony forów: Forum nie zawiera nieprzeczytanych postów Forum zawiera nieprzeczytane posty
Ikony wątków: Bez odpowiedzi Odwpowiedzi Aktywny Gorący Przyklejony Niezaakceptowany Rozwiązany Prywatny Zamknięte