Trinity a slalom? Zmiana rolek po Imperial One..
Hej Wszystkim ? . Z gory zaznacze ze przegladalam forum i czytalam troche o montazu trinity, ale nie znalazlam konkretnych odpowiedzi.. Otóż jezdze slalom od 5 lat, na Imperial One i mysle o czyms nowym co ulatwi mi cwiczenie bardziej zaawansowanych trickow. Dużo dobrego slyszy sie o montażu trinity, jednak czy przy wyborze rolek wyzszej klasy do slalomu warto w to isc?Bo jakos nie widzi mi sie banan na 3 kolkach. Mysle o bucie zintegrowanym z szyna i rozwazam takie modele jak: seba trix(ew trix 2), seba high light, seba ksj2, ps tau, evo, s4. Moze macie jakies doswiadczenia z tym systemem. Dodam ze stope mam waska mocno wybredna(w imperialach jezdze na dodatkowej wkladce i silikonowej podpietce) wiec rozwazalam glownie ps.
Z gory dzieki i pozdrawiam:) ?
O, no to fajnie, czekamy moze sie ujawni:) rozwazam s4 ale tam tego systemu nie ma wiec nie wiem, czy kupic sprawdzony model czy czekac na hiperokazje z trinity...
Trinity nie używam, ale trochę się orientuję w jego minusach. Dla śmiertelników liczy się w zasadzie tylko jeden: regulacja kąta szyny do buta jest mizerna w porównaniu do możliwości LSM. Właściwie tylko na podkładkach i najlepiej tych brandowanych przez PS.
Jeśli masz proste nogi i nie kombinujesz z kątem, to rybka.
- Dziś robimy czego innym się nie chce, a jutro czego inni nie potrafią.
no czytalam ze chyba na boki ciut gorsza, w zasadzie w swoich balam sie tym masjstrowac i choc czulam czasem ze w jednej rolce leci mi noga na zewnatrz troszke, ale zwalilam na kiepski styl jazdy;d
U mnie kasa idzie na na razie na speeda, ale marzą mi się takie Seby do jazdy miejskiej. Slalomistów co podglądam to częściej w tych Sebach widzę. Ani trix, ani high light, ani igor ani ksj nie mają mocowania trinity, tylko standard. Zawsze to łatwiej znaleźć nową szynę dla nich. No i one na pewno są wąskie.
Trinity jest w Powerslide'ach tau i evo, ale do slalomu to chyba lepiej ich wersje czterokołowe? Bo faktycznie, dla tych modeli nie dość że mają mocowanie trójpunktowe, to jeszcze promują trzykołowe 🙂
Wydaje mi się, że każdy z tych modeli twardych, bezlinerowych skorup będzie wystarczającym skokiem w przód w stosunku do imperiali by się już nie zastanawiać nad wersję mocowania szyny. Wziąłbym te co najlepiej będą leżeć na nodze. Kłania się wyjazd do Poznania.
Na plus: Jest niżej (około 1cm) przy tej samej wielkości kółek.
Na minus: Tak jak pisali koledzy - regulacja na boki słaba. U mnie z jedną nogą był problem i musiałem sobie skonstruować podkładki.
Choć Trinity było głównie pomyślane pod trzy koła, są też dostępne szyny czterokołowe.
Wysłany przez: @krissnNa plus: Jest niżej (około 1cm) przy tej samej wielkości kółek.
Bardzo chętnie bym sprawdził jak kółka 125 się układają na Trinity, bo teoretycznie powinno być tylko pół centymetra wyżej niż przy 110 LSM.
- Dziś robimy czego innym się nie chce, a jutro czego inni nie potrafią.
Wysłany przez: @tomcatBardzo chętnie bym sprawdził jak kółka 125 się układają na Trinity, bo teoretycznie powinno być tylko pół centymetra wyżej niż przy 110 LSM.
Mam dziwne wrażenie, że Zico kiedyś robił porównanie LSM i Trinity z wymierzaniem milimetrów itp. Ale nie umiem znaleźć. Wydźwięk z artykułu był taki, że Trinity wcale dużo nie daje, ale głowy nie dam. Pamięć już nie ta 😉
Wysłany przez: @tomcatBardzo chętnie bym sprawdził jak kółka 125 się układają na Trinity, bo teoretycznie powinno być tylko pół centymetra wyżej niż przy 110 LSM.
Sam się zastanawiałem nad 125 jak moje 110 się zjadą, ale jeszcze ostatecznie się nie zdecydowałem.
Dobra, już zostałem wywołany do tablicy, to piszę co i jak. 🙂
Mam kilka par Powerslide Hardcore Evo i także wersję z Trinity. Obecnie to na niej głównie jeżdżę slalom. Opinie bywają różne, mi akurat bardzo przypadło do gustu to rozwiązanie. Dlaczego?
1. Większe kółka - jeździ się odrobinę szybciej.
2. Brak różnicy wysokości. Założyłem jedną rolkę 3x90 z Trinity, a drugą 4x80 standardową i nie czuć różnicy wysokości. W innych konfiguracjach (zwłaszcza speedowych, tam i tak środkowe kółko prawie buta dotyka), może być inaczej, ale dzięki Trinity da się zejść ze środkiem ciężkości.
3. Krótsza szyna i większa zwrotność. Na trzech kółkach dało radę sporo zejść z długością szyny. Wcześniej jeździłem na 243mm, a teraz mam 225mm. Przez większe kółka jest przy tym bardziej dynamicznie. W kwestii banana, to trzeba się trochę przyzwyczaić. Jest bardziej odczuwalny niż na czterech kółkach i na początku czuć dużą niestabilność, jednak wystarczy trochę pojeździć i jest lepiej. Tak się przyzwyczaiłem przez pierwszy tydzień, że potem jak próbowałem mniejszego rockeringu na tej samej szynie, to już zbyt płasko mi było.
Jak Ci nie podpasują 3 koła, to są też dostępne rockerowane szyny z czterema kółkami na Trinity. Znam osoby, które wolą 4, bo freestyle jest płynniejszy. Ja zostaję przy 3.
4. Wheelingi lepiej siedzą. Większe kółka dają szybszą jazdę też na jednym kółku. Do tego szyna jest krótka, więc balans jest bardziej pod butem. Dzięki temu jazda na jednym kółku mi się sporo poprawiła. Takie obroty na dwóch kółkach też lepiej mi się robi na większych. Trochę gorzej może jest z shiftami na flacie, bo tutaj mam wrażenie że brakuje mi płynności przez tego ostrego banana, ale takie rzeczy to już każdemu mogą inaczej wychodzić.
5. Sam but HC Evo jest według mnie jednym z najlepszych dostępnych na rynku. Mega sztywny, ale można go łatwo dopasować aby był też wygodny. Jak już myślisz o rolkach do slalomu na serio, to polecam od razu karbonowe buty.
Nie wiem co tam jeszcze mógłbym napisać. Jakieś pytania? 😉
@sainti
Bardzo dziękuję za odpowiedz!akurat Evo mi się nie podobają niestety.? najchętniej ksj lub trixy.Powiem tak zależy mi na plynnosci, fascynuje mnie koreański styl raczej,-oni są jak z gumy ?więc tu mnie nie przekonuje Trinity, natomiast znalazłam za 999 trixy 2 ale.. wersja 90mm kola. Czy bez Trinity nie będzie za wysoko? I czy ewa.wsadzenie w taką szynę kółek mniejszych nie pogorszy jakości jazdy (syf między kółkami itp) ? Do tej pory łapałam się na krótszą szynę 231mm, tu chyba się to nie uda.. ćwiczę korean spiny itp,shifta też mecze i brakuje ciut w imperialach tej mocy do obrotu.. wheelingi na 1 kółku mnie nie jaraja Bóg wie jak?z kolei czytam a stronach sklepów ze trixy 2 to raczej miasto ??sugerować się tym? Trochę to bez sensu ..
Trixy 2 mają plastikową skorupę, więc są mniej sztywne i na mieście nie czuć tak dziur. Opcję z kółkami 90mm jednak od razu bym odrzucił, bo nawet jak zmienisz je na mniejsze, to będzie za długa. Jakbyś zmieniła szynę na krótszą, to co innego. Na pewno będzie wtedy trochę lepiej niż na Imperialach. Na dłuższą metę ja bym jednak zainwestował w carbon. Ze swojego doświadczenia wiem, że na dobrych rolkach szybciej się robi progres, bo nie ma narzekania że mogłyby być lepsze 😉
@sainti
Racja 😀 niestety tak to wygląda. Do tej pory jezdzilam na 72/76/76/72, czy w takim razie nawet przeskok na kolka 80 sprawi ze bedzie mniej plynnie?Bo nie usmiecha mi sie doplacac za kupno nowej szyny w niektorych modelach..I masz pojecie czym sie rozni trix od trix 2? i czy lepiej by bylo brac ps s4 czy trix 2? Pytam bo mam nieodparte wrazenie ze s4 szybciej sie zetra zwlaszcza na przodach,chyba ze sie myle?(jak je kupie na pewno zainwestuje w ochronne noski- na ps chyba wciaz ich nie ma..:( , a odnosnie carbonu, ogolnie chetnie jesli nie ucierpi wentylacja ale hamuje mnie cena )
Ja zawsze chciałem mieć HC EVO. Niestety nie pasują na moją stopę. Musiałbym pokombinować.
Trixy 2 szkoda pieniędzy, lepiej kup Trix 80 CARBON. Lub inne carbonowe Seby. Z tym, że carbonowe Trixy nie mają banana. Tu bardziej KSJ WFSC Igor albo te nowe Trixy, one chyba już są w bananie. Jest też PS Tau, też fajna roleczka, ale musi przypasować do stopy. Ja też w przyszłości będę kupował coś do slalomu, więc już trochę zorientowany jestem. Ale to chyba dopiero na przyszły rok.
Jeśli szukasz najtańszych, to z carbonu najtaniej w promocjach wychodzi PS HC EVO - te stare czerwone bez Trinity.
Trix 2 to takie trochę kloce bardziej na miasto lub do początków slalomu. Miałem to na stopach wiele razy i torporne jak Seba HL, które są największymi klocami 🙂
Może poszukaj Seby High - z wyjmowanym linerem. Swego czasu byla to 100% rolka slalomowa. Dopiero później wyparły ją bezlinerowe carbonowe modele. Ja bym patrzył na Sebę High zamiast tych Trixów 2 - bez sliderów, bez ochrony.
Trixy są fajne, ale te carbonowe. Choć też sliderów nie ma i trzeba uważac.
@andreee
serio trixy kloce???to teraz juz nic nie czaje bo czytalam na innym forum ze wlasnie high to kloce w porownaniu do trix;D faktycznie trixy 2 maja kompozyt zamiast karbonu tylko ta skromna roznica 800zl..tau odpadaja za drogie,bez roznicy mi czy prerockered no moze dla wygody jak mnie znajpmi ciagna na miasto..
@n0id3ntity2
Kloce w sensie do slalomu. Szyna od razu do wymiany - dodatkowy koszt. Koła kiepskie ma - szybko będą do wymiany. But kompozytowy bez wymiennego linera. To ja już bym wolał kupić Seba FR1 i sobie slalomik jeździć. Najlepiej to przymieżyć i będziesz wiedział. Trixy są dosyć szerokie na szerszą stopę. High bardziej ściskają stopę i jest lepsza kontrola.
Jest ciekawy model carbonowy i nie taki drogi. Mierzyłem i bylem nawet bliski zakupu - FILA VERSO. W wersji 4x80 i 3x100. Biały bucik bardzo wygodny. Do kupienia w zagranicznych sklepach. Problemem może być tylko zaufanie marce Fila jako marce rolkowej. Wiele pozytywnych opini czytałem.
@andreee
a no widzisz, nakrecilam sie na na rolke bezlinerowa skoro jest sto razy lepsza kontrola i stad ten wybor, znudzily mi sie te luzy miedzy butem a skorupa i dlatego o tym mysle..czytalam tez ze super trzymaja noge, w zasadzie w trixach 80 tez szyna do wymiany bo na bladeville widze ze dl.jest okreslona na 243mm, a chce miec 231..
Trix to model na którym opierały się typowo slalomowe KSJ i WFSC. Różnice między nimi nie były duże, głównie w osprzęcie (szyna/kółka) i kolorach.
Trix 2 to taki nieco ugrzeczniony Trix. Zamiast carbonu ma plastikową skorupę z Seba High.
Powerslide S4, to znowu starszy model który był takim tańszym HC Evo. Podobne, ale też z plastikową skorupą jak Trix 2. Mam znajomego, który je posiada i też chciał te ochronne czubki założyć, jednak chyba odpuścił. Mam je w jednych rolkach i szczerze mówiąc, to w moim przypadku nie widzę większej różnicy jak są i ich nie ma.
Co do szyny, to jak dużo nie ważysz i nie skaczesz, to możesz się zainteresować chińskimi kopiami Fierce. Są krótkie, da się je dostać za jakieś 150zł i od razu mają banana. Sam na nich nie jeździłem, ale sporo osób sobie chwali.
Nie przejmuj się tak wentylacją. W każdych rolkach noga się spoci. Dobre skarpetki i da się jeździć nawet intensywnie po kilka godzin.
@sainti
to biorąc pod uwage moj budzet (max 1200 chcialabym dac,realnie kolo 1000) bede czekac na jakies promocje ksj lub trixow i zmienic szyne po prostu..bo s4 wydaja mi sie najmniej odporne na zadrapania, obym miala jak najszybciej szanse to podjade gdzies dalej do sklepu i pomierze...a tak w praktyce mozna od wewnetrz jakos zniszczyc ten zintegrowany liner?powinnam sie martwic jego zywotnoscia?jezdze mocno delikatnie, zadnych slidow itp, jak podskakiwac sie naucze to bedzie cud,lekka jazda i glownie kubki
co do szyny to jesli chodzi o ta teczowa i zlota wersje to nie powiem sliczne sa choc nie chcialabym zeby sie zlamala gdzies tam ;x.
Ostatni post: Pomocy Najnowszy użytkownik: trudibroome5268 Ostatnie posty Nieprzeczytane Posty Tagi
Ikony forów: Forum nie zawiera nieprzeczytanych postów Forum zawiera nieprzeczytane posty
Ikony wątków: Bez odpowiedzi Odwpowiedzi Aktywny Gorący Przyklejony Niezaakceptowany Rozwiązany Prywatny Zamknięte