Kółka 100mm
Do sprzedania 2 komplety kółek
Atom ONE
200zł wysyłka w cenie, więcej info w linku:
https://www.olx.pl/oferta/kolka-atom-one-100mm-komplet-8szt-CID767-IDyiSme.html
Powerslide Infinity
90zł wysyłka w cenie, więcej info w linku:
https://www.olx.pl/oferta/kolka-powerslide-infinity-100mm-komplet-8szt-CID767-IDygm44.html
Skoro o kółkach tutaj to mam taką zagwozdkę...
Zamierzam kupić koła na najbliższy sezon, powiedzmy że koła startowe, czyli takie na których można będzie przejechać połowę maratonu lub cały i nie pluć sobie później w brodę że mogłem kupić lepsze koła to i czas miałbym lepszy. Do tej pory wybierałem koła takie jak matter super Juice F1, hydrogen 85A lub undercover t-rex 125mm. I byłem zadowolony z tych kół bo w moim odczuciu
są szybkie. Z tym że jeździłem tylko freeride po mieście lub po prostu jazda kondycyjna poza miastem z możliwie największą prędkością jak na własne możliwości oczywiście. I teraz nie wiem czy warto nagle wydać minimum 600 - 700 złotych na koła dwuwarstwowe? Mowa o kolach 125mm np. ATOM BOOM MAGIC XF. Czy te dwuwarstwowe są warte swojej ceny? Czy jako, jak by nie patrzeć, początkujący w sciganiu się, będę w stanie wykorzystać profesjonalne koła? Liczę na jakieś podpowiedzi i sugestie osób, które już niejedne koła zjechały 😉
Czy coś Ci da? Trudno powiedzieć ile dokładnie dadzą lepsze koła. Musiałbyś jeździć po torze z laboratoryjną dokładnością tak samo, żeby na pewno to sprawdzić.
Natomiast co wiadomo o dwurdzeniowych:
1. Teoretycznie mają lepsze toczenie niż jednordzeniowe o tym samym składzie warstwy ścieralnej. Tak rzecze teoria i tak raportują prosi. Po trzech latach zgłębiania tematu ciągle im wierzę na słowo 🙂 Bo ciągle zbyt nierówno jeżdżę, żeby samemu to poczuć.
2. Możesz zapakować dużo twardsze, lepiej toczące kółka i ciągle mało cierpieć na nierównościach. To jest chyba największy plus i to mogę potwierdzić własnonożnie. Na dystansie maratonu zmęczenie od wibracji daje w d*pę, zapewniam.
3. Lepiej pracują w zakrętach, dają lepszą przyczepność bo się potrafią lepiej odkształcić. To chyba też czułem, ale nie tak jednoznacznie jak punkt 2.
Boom Magic są w tym momencie uznawane za najlepsze. Chcesz mieć najlepsze? Weź takie. Nie będziesz miał zrytego beretu, że coś w sprzęcie Cię powstrzymało od lepszego rezultatu na wyścigu. 🙂 Ale wtedy konsekwentnie: doskonałe łożyska, super dobrane tulejki, sztywna szyna i karbonowy but 🙂 No i najlepiej kask aero z przyłbicą na magnesy neodymowe 🙂
Koła MPC Black, Red (etc.) Magic to są te same koła na innym hubie. I ja mam takie na wyścigi. Kupiłem sobie drugi raz - pierwszy komplet odstąpiłem koleżance, która reprezentowała kraj w inline apline na mistrzostwach świata i uznałem, że jej się bardziej przydadzą. Ale żałowałem ich i kupiłem sobie jeszcze raz takie same, tylko w sumie lepiej dopasowane do mojej wagi (XXFirm zamiast XFirm).
Doskonałe tłumienie wstrząsów to chyba największa korzyść z dwurdzeniowców. Jakież było moje zdziwienie, gdy na G13 wjechałem pierwszy raz na niesławny chodnik przy Piastowskiej i nagle się okazało, że mi kompletnie zwisa 🙂 a nienawidziłem go 😉
Warto też rzec, że dobre, dwurdzeniowe koła tym lepiej tłumią im są cięższe, ale im są cięższe tym lepsza technika jest potrzebna, żeby je napędzić i utrzymać prędkość. Albo nadmiar siły i wytrzymałości :laugh:
- Dziś robimy czego innym się nie chce, a jutro czego inni nie potrafią.
Dzięki Tomku za wyczerpującą odpowiedź 🙂
A te MPC to takie...?
Choć tutaj chyba ten sam hub co w ATOM'ach... Atomy niby dają radę na mokrym, MPC również?
Do sprzedania 2 komplety kółek
fasol co możesz powiedzieć o tych ATOM ONE? Pod kątem szybkości, przyczepności oraz ścieralności.
Dzięki Tomku za wyczerpującą odpowiedź 🙂
A te MPC to takie...?
Choć tutaj chyba ten sam hub co w ATOM'ach... Atomy niby dają radę na mokrym, MPC również?
Takie.
Zaklinają się, że hub jest inny, chociaż wygląda na model Turbo i tu i tu.
Czy dają radę? No, w sumie. Lepiej niż Matrixy, na pewno. :angry:
Bardzo zależy od umiejętności.
Jeśli ktoś jest przyzwyczajony, że jedzie po przyczepnym i pcha wyłącznie w bok z całej siły to choćby nie wiem jakie koła założył będzie się ślizgał.
Pascal cały czas powtarza: w dół i w bok. Im bardziej ślisko, tym bardziej w dół i mniej w bok.
- Dziś robimy czego innym się nie chce, a jutro czego inni nie potrafią.
Do sprzedania 2 komplety kółek
fasol co możesz powiedzieć o tych ATOM ONE? Pod kątem szybkości, przyczepności oraz ścieralności.
Na wstępie w moim mniemaniu pod hasłem "koła startowe" mam na myśli takie, które przeznaczam tylko do startów w wyścigach. Nie jeżdżę w nich na co dzień ani na treningach. Do treningów mam koła "treningowe" 😉
Kółka te bardzo mi przypasowały, moim zdaniem toczą się świetnie, przyczepność bardzo dobra. Na ostatnim Maratonie Sierpniowym w deszczu i na mokrej nawierzchni również spisały się wyśmienicie. Wybroniłem się nimi przed solidna glebą robiąc slidea typu magic (tak tak w niskim bucie :woohoo: )
Odnośnie ścieralności - przejechałem w nich około 150-200km, tylko na wyścigach, półmaratony i maratony, regularnie przekładane i tasowane wg zasady każde kółko na druga nogę i o 1 pozycję w przód. Mierzone suwmiarką elektroniczną wyniki to:
99,85; 99,9; 99,9; 99,6; 99,88; 99,8; 99,9; 99,8Oczywiście można wierzyć marketingowi, sprzedawcom czy lanserom facebookowym, że najlepsze to tylko MPC albo tylko najnowsze HYDROGEN na super nowoczesnym HUBie... bla bla bla
Na naszym amatorskim poziomie każde kółko będzie świetne B)A swoją drogą wspominasz też MPC Black Magic - mam je teraz w układzie 3x125 i moje wrażenia są bardzo pozytywne
Do sprzedania 2 komplety kółek
fasol co możesz powiedzieć o tych ATOM ONE? Pod kątem szybkości, przyczepności oraz ścieralności.
Na wstępie w moim mniemaniu pod hasłem "koła startowe" mam na myśli takie, które przeznaczam tylko do startów w wyścigach. Nie jeżdżę w nich na co dzień ani na treningach. Do treningów mam koła "treningowe" 😉
Kółka te bardzo mi przypasowały, moim zdaniem toczą się świetnie, przyczepność bardzo dobra. Na ostatnim Maratonie Sierpniowym w deszczu i na mokrej nawierzchni również spisały się wyśmienicie. Wybroniłem się nimi przed solidna glebą robiąc slidea typu magic (tak tak w niskim bucie :woohoo: )
Odnośnie ścieralności - przejechałem w nich około 150-200km, tylko na wyścigach, półmaratony i maratony, regularnie przekładane i tasowane wg zasady każde kółko na druga nogę i o 1 pozycję w przód. Mierzone suwmiarką elektroniczną wyniki to:
99,85; 99,9; 99,9; 99,6; 99,88; 99,8; 99,9; 99,8Oczywiście można wierzyć marketingowi, sprzedawcom czy lanserom facebookowym, że najlepsze to tylko MPC albo tylko najnowsze HYDROGEN na super nowoczesnym HUBie... bla bla bla
Na naszym amatorskim poziomie każde kółko będzie świetne B)A swoją drogą wspominasz też MPC Black Magic - mam je teraz w układzie 3x125 i moje wrażenia są bardzo pozytywne
Na wstępie w moim mniemaniu pod hasłem "koła startowe" mam na myśli takie, które przeznaczam tylko do startów w wyścigach. Nie jeżdżę w nich na co dzień ani na treningach. Do treningów mam koła "treningowe" 😉
Kółka te bardzo mi przypasowały, moim zdaniem toczą się świetnie, przyczepność bardzo dobra. Na ostatnim Maratonie Sierpniowym w deszczu i na mokrej nawierzchni również spisały się wyśmienicie. Wybroniłem się nimi przed solidna glebą robiąc slidea typu magic (tak tak w niskim bucie :woohoo: )
Odnośnie ścieralności - przejechałem w nich około 150-200km, tylko na wyścigach, półmaratony i maratony, regularnie przekładane i tasowane wg zasady każde kółko na druga nogę i o 1 pozycję w przód. Mierzone suwmiarką elektroniczną wyniki to:
99,85; 99,9; 99,9; 99,6; 99,88; 99,8; 99,9; 99,8
Oczywiście można wierzyć marketingowi, sprzedawcom czy lanserom facebookowym, że najlepsze to tylko MPC albo tylko najnowsze HYDROGEN na super nowoczesnym HUBie... bla bla bla
Na naszym amatorskim poziomie każde kółko będzie świetne B)
A swoją drogą wspominasz też MPC Black Magic - mam je teraz w układzie 3x125 i moje wrażenia są bardzo pozytywne
fasol napisał :
"Oczywiście można wierzyć marketingowi, sprzedawcom czy lanserom facebookowym, że najlepsze to tylko MPC albo tylko najnowsze HYDROGEN na super nowoczesnym HUBie... bla bla bla
Na naszym amatorskim poziomie każde kółko będzie świetne B)"
Chyba jest coś na rzeczy bo właśnie oglądałem maraton katowicki 2016 na YT i widzę gościa, który trzyma się ścisłej czołówki do samego końca a jedzie na zwykłych MATTER SUPER JUICE 4x110. Czas przejazdu około 1g,16m. Czyli da się 😉
https://youtu.be/t5HBv0K7KkU
Co do tego że dwuwarstwowe lepiej tłumią drgania wierzę na słowo bo to w sumie logiczne.
A jaką twardość powinienem wybrać decydując się na dwuwarstwowe przy wadze około 73kg? Xxfirm nie będą za twarde?
Wydać 700zl za 6 kól? Chyba musiałbym zwariować. Zwykle Hydrogeny stykną 😉 😛 chyba że chcesz a przyszłości przejść na PRO 🙂
Nawet kiepski produkt z dobrym marketingiem może podbić świat.
Dobra reklama to połowa sukcesu. Ba! może i więcej niż połowa.
A hydrogeny chodzą mi po głowie cały czas i jest opcja że sobie kupię 125mm . Jeździłem na 80mm i złego słowa nie powiem 😉
Felix Rijhnen wykręcił świetny czas w którymś w maratonie na podstawowych Powerslide Infinity zatem da się B)
Felix Rijhnen wykręcił świetny czas w którymś w maratonie na podstawowych Powerslide Infinity zatem da się B)
W zeszłym roku zrobił to na Infinity Plus, a zatem dwurdzeniowych 😉
I wygrał to.
Chyba że masz na myśli jakieś zamierzchłe czasy.
Ale oczywiście, na pewno się da. Nie sprzęt a technika i tak dalej... 😉
Myślę, że XF będą dość.
- Dziś robimy czego innym się nie chce, a jutro czego inni nie potrafią.
...regularnie przekładane i tasowane wg zasady każde kółko na drugą nogę i o 1 pozycję w przód.
Czy to jest najlepszy sposób na przekładanie kół przy jeździe dystansowej?
...regularnie przekładane i tasowane wg zasady każde kółko na drugą nogę i o 1 pozycję w przód.
Czy to jest najlepszy sposób na przekładanie kół przy jeździe dystansowej?
Właściwie to jest to jedyny "system" który znam i stosuje. Jednak wymaga on pewnej systematyczności i jeżeli mamy kilka zestawów kółek ich odpowiednie oznaczanie (L1,2,3,4 / R1,2,3,4) żeby później się nie pomylić 😀
W rolkach freeride trochę mniej dbałem o kółka i tutaj zawsze oceniałem wizualnie jakość kółek i ustawiałem je na odpowiednich pozycjach. Ale tu eksploatowałem kółka na maxa a przy rolkach speed raczej jest zamiar późniejszej ewentualnej sprzedaży 😉 a tutaj już liczy się to jak się o nie dbało.
...regularnie przekładane i tasowane wg zasady każde kółko na drugą nogę i o 1 pozycję w przód.
Czy to jest najlepszy sposób na przekładanie kół przy jeździe dystansowej?
Najbardziej klasyczny
Rotujemy po zaobserwowaniu jakiejkolwiek zaobserwowalnej zmiany. Wtedy stan kół będzie bardzo długo dobry.
- Dziś robimy czego innym się nie chce, a jutro czego inni nie potrafią.
Fasol, Tomcat, mogę prosić o konkretne wskazanie: przekładaj co xx km. Żebym nie musiał za dużo główkować, no i żebym nie przekładał w trakcie sesji 😉
Co ile kilometrów przekładać-co 20, 40?
Jeśli Fasol regularnie przekładał i tasował (to to samo?) przy przebiegu 150-200 km, to jakoś tak mi wychodzi. Półmaraton i maraton.
Jak widać zużycie. Jeśli robisz 50 km traski to max po dwóch, a może i po każdej. Trzeba patrzeć jak się zmienia profil.
Naumiesz się.
- Dziś robimy czego innym się nie chce, a jutro czego inni nie potrafią.
Kółka startowe przekładam zawsze co wyścig żeby ścieranie było równomierne po każdej stronie. Zatem zdarza się co 21km albo po 42km
Kółka treningowe staram się co 3-4 treningi - w zależności od rodzaju treningu wychodzi mi to średnio po około 100km
Powyższe tyczy się tylko jazdy szybkiej, gdzie hamowanie T-stopem jest ograniczone do minimum.
Przy jeździe urban / fsk przekładki powinny być robione częściej i również po ocenie wizualnej kółek - Częste hamowania, ostre zwroty, skoki czy inna zabawa dużo mocniej ora kółka niż szybka jazda do przodu.
Nie ma złotego środka. Każdemu też z uwagi na różne techniki jazdy i różne umiejętności oraz wagę kółka potrafią zużywać się w różnym stopniu.
Ostatni post: Jakie rolki fitness dla dorosłej osoby Najnowszy użytkownik: sophiaconnibere Ostatnie posty Nieprzeczytane Posty Tagi
Ikony forów: Forum nie zawiera nieprzeczytanych postów Forum zawiera nieprzeczytane posty
Ikony wątków: Bez odpowiedzi Odwpowiedzi Aktywny Gorący Przyklejony Niezaakceptowany Rozwiązany Prywatny Zamknięte