Rolki do slalomu/freeride'u
Najnizej osadzone są fusiony pomimo kół 84mm,jezeli chodzi o reszte modeli to trudno mi stwierdzić czy jest jakas znaczna rożnica ...pewno jakas jest.Chociaaz z tego co wyczytałem seby są bardzo wysoko "osadzone" w przeciwienstwie do np fila nrk.Sumując to pisanie o danej marce jako całości to tez uogolnienie (linia,model).
kamil ale do czego chcesz rolki?
Najczęściej jeżdżę przez ciasne miasteczko i po drodze robię to co mi przyjdzie do głowy, skoki/zeskoki są niewielkie max ok 60-80cm, slalom próbuję robić, ale wychodzą mi na razie tylko podstawy bo jakoś jeszcze nie mogę tego precyzyjnie robić, pewnie za mało ćwiczę 😉 Lubię kółka w banan, więc od razu wziąłbym mniejsze do kompletu.
Pap 730 to dobra cena, jakby teraz były w takiej cenie to raczej bym wziął bez zastanawiania 😉
Andree Seba FRX mi nie pasuje bo ma rzep 🙁
Kamil i w sumie FRX od FR2 poza szyną z jednostronnymi śrubami różni się tylko tym rzepem. Ja np. zastanawiam się czy rzepem nie dociągnąłbym mocniej skorupy niż tą klamrą. Jak już uciułam na zestaw kolorystyczny to na klamry 45st wezmę te z czarnych cuffów.
Noobie trochę przydrogie te Hydrogeny, nie lepiej Mattery http://bladeville.pl/p/kolka/matter/matter-super-juice-sc-f1r-84mm-zolte-8-szt-16079?filter-kolka-srednica-2=84-mm-14
Przy okazji zwróć uwagę, że mają identyczny core, czyli może to te same kółka.
Chyba, że Ci kolor nie pasuje? 😛
Andree też tak miałem z Fussionami - w moeje opinii wyglądają mega ciężko i topornie. No i raczej w nich nie poszajeję w pseudo slalomie. Bałem się, że nawet nogi w nich nie poderwę. Po kupnie FR2 okazało się, że też lekkie nie są i zajęło mi kilka tygodni zanim zdobyłem się na choćby nieśmiałe podskoki. Teraz już mnie nie ograniczają, z fussionami byłoby pewnie tak samo. 😀
O szynie 255 myślałem, gdy stanowczo zbyt często się wywracałem na 243, ale trochę czasu, regulacji i przyzwyczajenia do krótkiej szyny wyleczyły mnie. Do nauki mi wystarczy. No i kół jest do wyboru do koloru.
Chyba, że kupiłbym sobie drugie rolki - lekkie, dobre fitnessówki wtedy 84 czy nawet 90 czemu nie?
Bardzo niską szynę mają też NRK, ponoć najniższe rolki z szyną 243. ^^
Jeszcze mi podchodzą właśnie te Fila NRK 🙂 ale gdzie je przymierzyć? Niewielki wybór na necie jest.
Ktoś je miał na nogach? Jak z rozmiarami?
No wlasnie, co z tymi filami? wygladaja na solidne i nawet ladne. Ostatnio widzialem Koloru kremowego, swietnie to wygladalo, skorupa tez wyprofilowana.
PaP, wiec nie tylko ja tak mam? Jadac na szynie 243 mam wrazenie ze zaraz mi odjada i bedzie gleba 😀 haha pamietam jak mierzylem swoej FR1 w sklepie pierwszy raz mialem je na nogach, facet powiedzial ze moge pojezdzic po sklepie, pokezdzilem, ale po 5 min lezalem na dupsku bo nie bylem przyzwyczajony do takich szybkich i zwrotny oraz wywrotnych rolek :D.
dlatego do zwyklej jazdy ciagnie mnie do 84 kolek, wydaja mi sie stabilniejsze i pewne. Pole ladowania jest nieco dluzsze co wg mnie daje wiekszy konfort ze nie bedzie milej niespodzianki.
Nie jestem fachowcem, ucze sie dopiero. Tez mi sie wydaje ze FR sa to wysokie rolki, w Twisterach bylo zupelnie inaczej, wydawalo m isie ze byly nizej od FR.
Z 84 to tylko fusiony sa, pozniej maxxum, tylko ze rollerblade ma ta nieszczesna numeracje shella 😀
Sa imperiale w wersji 84? Jakos Powerslide nie ma wielkiego wyboru, albo Metro albo imperial a pozniej juz Hardcore evo i s4, tylko 4 modele? z tego 2 do slalomu i 2 do jazdy po miescie? chyba ze o czyms nie wiem i jest ich wiecej
Twisterach bylo zupelnie inaczej, wydawalo m isie ze byly nizej od FR.
.Dobrze sie Tobie wydawało Twsitery sa nizej "osadzone".
Noobie trochę przydrogie te Hydrogeny, nie lepiej Mattery bladeville.pl/p/kolka/matter/matter-supe...-srednica-2=84-mm-14
Przy okazji zwróć uwagę, że mają identyczny core, czyli może to te same kółka.
Chyba, że Ci kolor nie pasuje?
To fakt sa identyczne .. ale nie wiadomo jak z miesznką poliuretanową ile jest gumy w gumie 😀
Moja pierwsza jazda wyglądała tak - Nie założyłem ochraniaczy na kolana bo musiałbym zdejmować rolki, które sznurowałem z pół godziny. xP
Wyjdę na 15 minut, co się może stać? No i stało się. Prędkość z góreczki wzrastala w tempie zgoła innym niż w poprzednich, do tego krótsza szyna, koła o ściętym profilu i BĘC! Dwa tygodnie bolała mnie cała prawa strona ciała.
Mnie nie ciągnie do 84 choć wczoraj zaliczyłem kilka gleb przy moim Free, nie koniecznie Stajlu.
W kwestii 'dupska' to ciągle myslę nad ochraniaczami na me szanowne cztery litery. 😀
Skoro Zico reklamuje, iż mieszanka porównywalna z Matter czy Hyper, to znaczy, że to Rollerblade próbuje dorównać liderom. Moim zdaniem przez zlecenie Matterowi wyprodukowania kółek ze znaczkiem RB. Znaczek w tym wypadku kosztuje 100zł - jeśli moje podejrzenia są trafne. 😛 Matter ma raczej dobrą opinię.
EDIT: Przepraszam - w cenie RB Hydrogen dostajesz jeszcze gustowny pokrowiec. 😉
Pap, dlatego chce 84 kola, zeby miec wieksza kontrole i mniej wywrotek na dupe! prawie 2 cm dluzsze pole ladowania, to naprawde sporo.
80 sa dobre dla ekspertow albo do kubeczkow, a mnie interesuje jazda po miescie, szybko i pewnie, slalom jakos mnie nie ciagnie. Za malo sie dzieje, ilez mozna jezdzic miedzy kubeczkami? :°°/°°
Gdyby było to jak napisałes.. to rolkarze agresywni jezdzilby na kołkach do jazdy szybkiej 100 mm .. A tak nie jest,więc prosze wydedukuj sobie to w trybie przyspieszono natychmiastowym bo nie recze za siebie 😀
A mnie wydaje się, żę koła do szybkiej nie zniosłyby trudów choćby jednego porządnego skoku z mało udanym lądowaniem. Małe wybierane są przez wzgląd na wytrzymałość. Tzn agresywnym rolkarzom strach nie pozwoliłby jeździć w niskim bucie i 110mm kołach. 😛
No ale nie mam pojęcia jakie długości mają płozy do agresywnej. Może wcale nie są krótsze od slalomowych. Wielkość kół definiuje jedynie minimalną długość płozy.
Doinformowałem się.
Są np. agresywne szyny długości 260mm rozstaw osi skrajnych, czyli zdecydowanie dłuższe niż 243. 😉 Pewnie są też krotsze i jeszcze dłuższe.
W agresywych na poczucie stabilności spory wpływ ma także to, że są raczej niższe niż slalomowe, freeride'owe, mieszczą zdecydowanie mniejsze kółka.
Sam Greg twierdzi ze mu sie lepiej jezdzi w 84 niz 80, wg mnie 84 to idealne kola do Freeridu! mnie interesuej tylko i wylacznie jazda urban, a kola 80 sprawiaja mi klopoty, bo dotychczas na takich jezdze. Pozatym w jezdzie po miescie wazna jest predkosc, a rozpedzic sie na 84 jest latwiej i utrzymyxwac sie w dobrej predkosci. Moze sam momen startu w 80 jest lpszy bo sa krotsze, ale po kilkudziesieciu metrach 84 boje 80 . Oczywiscie zalezy od kondycji, bo ktos moze miec 100 a pojedzie wolniej od 80 :))
Dlatego poluje na 84, jak spadne na ziemie to mam prawie 2 cm wieksze pole ladowania, co robi wielka roznice.
Ale jak kto woli, jedni wola 80 inni 84, ja wole 84 i takie mam zamiar kupic. Malo akrobacji, ale duza predkosc i lekkie skoki przez rozne przeszkody.
Prosty urban skating, z punktu a do punktu b z lekka dawka ryzyka, ale nie typowa ekstrepalna jazda, to mnie nie interesuje, za stary juz jestem na takei zabawy.
Wy mlodzi macie jeszcze zdrowie do takich rzeczy 😀 powodzenia
Aha czyli zdeskredytowałes najlepsze koła do freeridu hyper concrete 80mm,.. Bo jakos nie moge znalesc HC 84 mm .Jezeli jazda na 80 mm kołach sprawia Tobie problem to z 84 mm bedziesz miał jeszcze wiekszy problem o 4 mm..W jeżdzie agresywnej kołka do takiej rolki mają inny profil ale nie przypadkowo są rowniez MAŁE.Tak na chłopski rozum ..zeskocz na szpilkach z ławki i dla porownania zrob to samo w adidasach.. przy czym szpilke mozesz miec o 40 cm dłuzszą(tez powieszchnia styku bedzie o 40 cm wieksz) ...Moim zdaniem przeceniasz koła 84 mm dlaczego? Bo rzeczywista średniaca 84 mm znika Tobie po ilus tygodniach jazdy..
Co ma urban do agresywnej ?.Dłuższa szyna łatwiejsza lepsza stabilność przód tył. Proste
Nie chodzi o długośc szyny tylko o wielkośc kół... czytaj cały temat 😀
Chodzi o to ze wieksza srednica kół nie jest złotym środkiem na stabilnośc przy np lądowaniu ze skoku... piszemy tutaj o roznicy pomiedzy kolami 80 a 84 mm.Kolega Andree napisał ze ma problem z jazdą na kołach 80 mm i twierdzi ze koła 84 w jakis sposob mu te jazde ułatwia z czym nie dokonca sie zgadzam..
Zwracam honor.W myślach miałem koła z szyną do wymiany 😉 .Zmianę samych kół przy tej samej szynie to nie pomoże a podniesie o 2mm rolkę.
Jeśli masz kłopoty na 80 to 84 chyba nie pomoże.(z naciskiem na chyba)
Dlatego poluje na 84, jak spadne na ziemie to mam prawie 2 cm wieksze pole ladowania, co
skąd Ci wyszło te 2cm ,(no chyba za po prostu miało być 2mm 😉 )
Tak tylko jeśli to ta sama szyna .... to po zalozeniu kółek masz tylko 4 mm więcej od początku do końca , a punkt styku z podłogą i tak sie nie zmienia .tylko wysokosc.
Chyba za bardzo mnie nie zrozumiales 🙂
W szynie Max 80 z kolami 80 calkowita dlugosc jest o 1.6 cm krotsza od szyny 84 z kolkami 84 :))
nie chodzi mi o dlugosc dotyku kola z ziemia pojedynczego kola, lecz calosci. bo spadasz na 4 kola a nie na jedno np srodkowe 🙂 w tym przypadku prawie 2 cm daja duzo jesli chodzi o mniejsze ryzyko wywrotki :)) niby 1.6cm ale wiele osob pisze i mowi ze to daje roznice podczas syzbkiej jazdy, nie chodzi tylko i wylacznie o predkosc, ale o kontrole przy skokach i samej jezdize.
ja jezdzielm na 84 i na 80 i zdecydowanie pewniej cuzlem sie na 84, moze u innych jest inaczej, ja pisze na ôdstawie wlasnego doswiadczenia, oraz na ^pdostawie tego co pisza fachowcy w tej dziedzinie.
nie liczylem jaka jest przestzen miedzy kolami ale zdaje sie okolo 2 mm
4X84X3mm 33.9 mm
34 cm od jednego konca do drugiego przy kolach 84, w przypadku malej stopy jak ja. 26 cm to mam spory zapas z tylu jak i na przodzie. No jak ktos ma gire 35 cm to i takiemu kola 90 nie dadza roznicy 🙂 Ja lubie miec buta o okolo 5 cm krotszego od podwozia :)) daje mi to pelna kontrole jak i pewnosc i bezpieczenstwo przy np zjazdach z gorek. Dlatego tez zamierzam kupic fusion 84 i wrocic do 84, bo w ostatnich miesiacach mam 80 i mi w nich gorzej niz w 84, a w 84 jezdzilem wiekszosc swojego zycia, na 84 tez stawialem pierwsze kroki na rolkach :)) byc moze przyzwyczajenie , nie wiem, ja wole 84!
Tak tylko jeśli to ta sama szyna .... to po zalozeniu kółek masz tylko 4 mm więcej od początku do końca , a punkt styku z podłogą i tak sie nie zmienia .tylko wysokosc
W myślach miałem koła z szyną do wymiany 😉 .Zmianę samych kół przy tej samej szynie to nie pomoże a podniesie o 2mm rolkę
Dłuższa szyna łatwiejsza lepsza stabilność przód tył
Wystarczyło napisać czarno na białym że zmieniasz koła z szyną !
i byłoby wszystko jasne. Bo tu tylko jest o zmianie kół. Co zauważył Noob , a dlamnie było logiczne że koła z szyną 🙂
Chyba teraz będzie dobrze :dry:
Więc koła 84 z dłuższa szyną od tej z kołami 80???? :laugh:
Ostatni post: Kicking Asphalt 2k23 Najnowszy użytkownik: dorinebrewer36 Ostatnie posty Nieprzeczytane Posty Tagi
Ikony forów: Forum nie zawiera nieprzeczytanych postów Forum zawiera nieprzeczytane posty
Ikony wątków: Bez odpowiedzi Odwpowiedzi Aktywny Gorący Przyklejony Niezaakceptowany Rozwiązany Prywatny Zamknięte