parallel slide stop
Slyszal ktos o takim sposobie hamowania?
Dla przykladu pare filmikow:
http://youtube.com/watch?v=xTiW14M4obc
http://youtube.com/watch?v=Ysus90nTBDc
http://youtube.com/watch?v=AEC3miGyElM
Jesli ktos juz umie hamowac takim sposobem, bardzo prosze o pomoc. Np. Wypisanie co jest wazne przy tym sposobie, jakie sa najczesciej popelniane bledy itp.
Pare pytan ode mnie:
1.Czy przy malej predkosci rowniez sie da zastosowac parallel slide?
2.Czy na nierownej drodze da sie hamowac tym sposobem?
3.Jak dlugo w Twoim przypadku trwala nauka? =)
Heh, też chciałbym się tak nauczyć. 😛
Myślę, że do tego potrzebne są odpowiednio twarde kółka lub odpowiednio śliska nawierzchnia - tak, żeby tarcie nie było za duże. 😉
Ostatnio odkryłem, że po deszczu są sprzyjające warunki. 😀 Nawet wychodziło mi coś w stylu powerslide'a B)
Hej.
Moze wpierw opowiem na pytania:
1.Czy przy malej predkosci rowniez sie da zastosowac parallel slide?
2.Czy na nierownej drodze da sie hamowac tym sposobem?
3.Jak dlugo w Twoim przypadku trwala nauka? =)
ad-1) To zalezy jaka predkosc masz na mysli. W zasadzie mozna nawet przy bardzo niewielkiej predkosci wykonac slide, ale trzeba wtedy bardzo dynamicznie wykonac skret (aby obroc sie w odpowiednia strone).
ad-2) Probowalem na krzywych chodnikach lub kostce brukowej. Wychodzi, ale trzeba uwazac na nierownosci bo mozna sie przewrocic, ale rozwalic kolka. Generalnie nie polecam ;]
ad-3) Z 2-3 dni zeby zalapac o co chodzi, a pozniej to juz doskonali sie sama technike.
A do samej nauki:
Dobry slide zalezy od kolek i od nawierzchni, nie w kazdym miejscu mozna zrobic slaida (albo jest to bardzo, bardzo trudne). Co do kolek to najlepiej miec o twardosc 82-83A i wiecej.
Najlepszymi miejscami do cwiczenia sa:
- bardzo sliski, gladki aslalf
- nawierzchnia pokryta jakims piaskiem, kurzem (latwo traci sie przyczepnosc, ale oto w sumie chodzi, zeby uchwycic ten moment rozpoczecia hamowania)
- mokra nawierznia (to samo co wyzej, z tym ze szybko psuja sie lozyska - no i czasami jest za slisko).
Parallel najlepiej zaczac cwiczyc w ten sposob, ze na wyzej wymienionym typie nawierzchni rozpedzamy sie (do umiarkowanej predkosci) i robimy taki luk obieba rolkami. Jak juz prawie jestesmy prostopadke do kierunku jazdy to pchamy biodro do przodu. Ustawiamy obie rolki prostopadle (kolka musza byc ustawione pod odpowiednim katem) i sie slizgamy. Najlepiej na poczatku cwiczyc w pelnym zestawie ochraniaczy, czesto czlowiek lezy na ziemie - bo zle wyczuwa moment slaidu oraz kat pod jakim ma wejsc i rolki uciekaja ;]
Jednak najlepszym sposobem na nauke jest spotkanie na zywo kogos, kto to umie. Lub dokladne przeanalizowanie filmikow z sieci.
Pozdrawiam i zycze owocnej nauki
Bardzo dziekuje za odpowiedz, zanim ja przeczytalem, nie wytrzymalem i poszedlem dzisiaj cwiczyc 😀
Co do nawieszchni sprawdzilo sie, poszdlem na boisko asfaltowe i dopiero tam zaczalem wpadac w jakikolwiek poslizg!!! Co do ochraniaczy, domyslilem sie, ze bede lezal co 3 raz, wiec oczywiscie kolana i lokcie zalozylem, po dzisijeszym razie stwierdzilem, ze na dlonie tez chyba wezme 🙂
Skorzystalem z filmiku z youtube, ktory wczesniej podalem, gdzie koles postawil sobie "kubeczki" (nie znam profesjonalnej nazwy) i to wyznaczalo jego tor jazdy. Zrobilem podobnie, tyle, ze rysowalem kreda hihi =) najpierw luk, potem wyznaczylem sobie miejsce zatrzymania na tym luku. Zaczelo powoli wychodzic!!! Kolka nie wiem jakie mam, bo rolki "hipermarketowki", a jedno z nich juz jest tak zdarte, ze plastik widac (wiem, ze to niekorzystnie na nich jezdzic, ale w poniedzialek powinny dojsc Sparki 4.0, a niechcialbym ich od razu zedrzec :-P), ale da sie jezdzic =)
Pod koniec dzisiejszego dnia liczylem sobie...
Na 10 wyszlo mi 7, choc zeby to nazwac parallel slide stop, to jeszcze dluuuga droga =) Narazie wiem tylko, ze wpadam w poslizg i jakos mi sie udaje potem utrzymac rownowage i zatrzymac, tylko mi sie rozjezdzaja nogi (nie mam rolek przy sobie).
Znowu pare pytan =)
1. Faza slide'owa... wiem, ze jedna rolke wysunac trzeba do przodu, ale nie wiem jak obrocic 2 z nich, aby byla gotowa do slide'u... znalazlem sposob minimalnego podnoszenia jej i przystawiania do zewnetrznej rolki juz na poczatku slide'u. Czy to blad?
2.Jak juz sie zatrzymie po slide'zie to jade do przodu (czyli tak do konca sie nie zatrzymuje, tylko bardziej skrecam ze slidem), jaki jest sposob na calkowite wytracenie predkosci?
3.Czy moge nadal cwiczyc na starych rokach, chociaz bede juz mial nowe, czy raczej ryzykowac zadrapania na "lakierze", ale jezdzic juz na nowym sprzecie? =)
Dzieki z gory za odpowiedzi!
PS. jestem z siebie PRAWIE dumny 😛
Znowu pare pytan =)
1. Faza slide'owa... wiem, ze jedna rolke wysunac trzeba do przodu, ale nie wiem jak obrocic 2 z nich, aby byla gotowa do slide'u... znalazlem sposob minimalnego podnoszenia jej i przystawiania do zewnetrznej rolki juz na poczatku slide'u. Czy to blad?
2.Jak juz sie zatrzymie po slide'zie to jade do przodu (czyli tak do konca sie nie zatrzymuje, tylko bardziej skrecam ze slidem), jaki jest sposob na calkowite wytracenie predkosci?
3.Czy moge nadal cwiczyc na starych rokach, chociaz bede juz mial nowe, czy raczej ryzykowac zadrapania na "lakierze", ale jezdzic juz na nowym sprzecie? =)
ad-1)Sprobuj bardzo energicznie ruszyc biodrem i nogami, w taki sposob aby w jednym momencie obie rolki ustawily sie prostopadle do kierunku jazdy (kolka musze byc pod ostrym katem, aby dostac poslizgu). Nie polecam zadnych technik kombinowanych (np to co opisales), pozniej bardzo ciezko oduczyc sie jakiegos nawyku.
ad-2)Taki skret moze swiadczyc, ze nie robisz jeszcze slaida dynamicznie. Jesli szybko sie obrocisz prostopadle do kierunku jazdy. I rolki beda ustawione prostopadle, to nie ma szans zeby skrecaly. Beda sie slizgac na wprost.
ad-3)Dopuki nie poczujesz, ze wychodza ci w miare. Lepiej cwicz na starych do zajechania ich. A pozniej przerzuc sie na nowe.
Czyli brakuje mi dynamizmu i wiekszego ruchu cialem... okej =) Poprobuje i zobaczymy jakie beda kolejne pytania hehe. Nie ukrywam technika jest dosc trudna, ale tak jak napisales, jest mozliwosc nauczyc sie jej w 2-3 dni jak sie ma czas i jezdzi codziennie. Nie obedzie sie bez upadkow to do przodu to do tylu, ale do tego sie juz przyzwyczailem i dzieki ochraniaczom nie boje sie bezposredniego spotkania z asfaltem 😛
zajawiliście mnie tym tematem 😉
Poczytałem wskazówki a dzisiaj w moich nowych powerplay'ach zacząłem slajdować, powiem Wam, że nawet wychdzodzi, wcześniej miałem kółka salomona (76a)i to był żal, bo strasznie się lepiły;/
Teraz mam 84a i w sumie slajdowanie zaczęło wychodzić beż większego problemu;)
Choć jeszcze wymaga dużo szkolenia.
Pozdro
Kolejny slide... No i sie doczekalem 😛 Rozwalilem nastepne kolko (to juz drugie), a kolejne 2 sa zdarte az do plastiku praktycznie z obu stron. Tak to jest wlasnie w rolkami z hipermarketu, jak chcesz zaczac porzadnie jezdzic od razu sie rozwalaja! hehe 😛
Teraz tylko czekac az dojda nowe sparki4 i wsiadam ponownie na rolki (choc paralell slide'u chyba narazie nie bede cwiczyc), moze sie poucze jezdzic tylem, bo jeszcze w ogole nie umiem... cieniutko... wiem 😛
Ostatni post: Kicking Asphalt 2k23 Najnowszy użytkownik: veola3090520159 Ostatnie posty Nieprzeczytane Posty Tagi
Ikony forów: Forum nie zawiera nieprzeczytanych postów Forum zawiera nieprzeczytane posty
Ikony wątków: Bez odpowiedzi Odwpowiedzi Aktywny Gorący Przyklejony Niezaakceptowany Rozwiązany Prywatny Zamknięte