Wymiana kółek - rozmiar
Hej!
Mam pytanko odnosnie rozmiaru kolek. Aktualnie jezdze na 82mm/82A (oryginalnie zamontowane w rolkach) i zamierzam kupic zapasowe. Rozgladalam sie juz troche ale na razie nie znalazlam identycznych. Czy w razie problemu z zakupem moge zamontowac kolka 80mm/82A lub 80mm/80A? Beda pasowaly?
Na szynie masz najprawdopodobniej napisaną maksymalną średnice kółek. Wszystkie kółka o średnicy mniejszej lub równej (w granicach rozsądku! 72mm to chyba najmniejszy rosądny rozmiar do rolek rekreacyjnych) będą pasować. Twardość jest tu bez znaczenia, jeśli wolisz mieć lepszą amortyzacje wybierz mniejszą (np. 80A) a lepszą kontrolę i dłuższą żywotność kółek (jednak to zależy w dużej mierze od producenta) - 84A w górę.
Cześć!
Nie będę zakładał nowego tematu, napiszę tutaj.
Parę pytań, ale najpierw ogólny zarys sprawy =P
Mam rolki Spark 4.0 (z kolekcji 08). Maksymalny rozmiar kółek jaki można wg. producenta do nich wsadzić to marne 80mm =P
1. Nie ma szans, żeby "wcisnąć" kółka o większej średnicy? konkretnie 84mm mnie interesuje. Wiem, że to mało logiczne pytanie, ale czasami producent trochę "naciąga" liczby.
2. Jak dotychczas jeździłem na kółkach 80/80A ze standardowymi łożyskami 608. Zależało by mi na zwiększeniu szybkości jazdy. Jednocześnie zauważyłem, że szybko ścierają mi się kółka.
Wychodząc na przeciw tym problemom wymyśliłem kupić takie zestawy:
a) Kółka Kryptonic Powerplay 80/84A (128zł/8szt)
Łożyska ABEC7/SG7 (koło 70zł/16szt).
RAZEM: +/- 200zł
b) Kółka (20zł/8szt)
http://www.bladeville.pl/powerslide-ultimate-interceptor-80mm-85a-p-2362.html
Łożyska (40zł/20szt)
http://www.bladeville.pl/powerslide-abec-7-688--p-2347.html
RAZEM: 60zł (!!!)
Bardzo mi zależy na wydaniu jak najmniejszej ilości pieniędzy, aby uzyskać jak najlepszy efekt (jak każdemu zapewne :P). Ku mojemu zdziwieniu opcja b) prezentuje się o niebo lepiej! Może mi ktoś wytłumaczyć, gdzie tkwi haczyk? Może ja coś źle liczę, a może te kółka i łożyska się rozsypią po 2 jazdach?
kulpiszonek napisał:
b) Kółka (20zł/8szt)
http://www.bladeville.pl/powerslide-ultimate-interceptor-80mm-85a-p-2362.html
te kolka chyba kosztuja 40 zl za 8 sztuk 😉
Newbe here! ^_~
Nowy S±cz/Kraków
\"I wanna have fun, before I die\"
gg#5495503
"Cena: 5,00zł
Powerslide - Ultimate Interceptor 80mm/85a
* model: Ultimate Interceptor
* rozmiar: 80mm/85a
*
* Kółka zaprojektowane do łożysk 688 (mniejsze niż standardowe 608).
* DWA KÓŁKA Powerslide - Ultimate Interceptor 80mm/85a W KOMPLECIE.
Produkty: Powerslide"
Jeśli są 2 kółka w komplecie, a komplet kosztuje 5zł, to w sumie wychodzi 20zł, nieprawdaż?
Mimo wszystko oczekuję od was jakiś porad, nie tylko w kwestii "czy dobrze policzyłem" 😛
Ja również nie chce zakładać nowego tematu dlatego zapytam tutaj:).Napisałem już to w komentarzu do artykułu odnośnie zamiany kółek ale jak na razie cisza więc się na forum poradzę.Chodzi o to że w zeszłym roku kupiłem sobie rolki K2 Moto i właśnie zamieniam po raz drugi kółeczka ale dopiero teraz podczas drugiej zamiany zauważyłem, że mam w każdej rolce kolka 2x 80mm i 2x 84mm.Co dziwniejsze podczas pierwszej zamiany wg instrukcji czyli pierwsze z trzecim etc. te większe kółka z przodu przeszły na tył płozy.Teraz po drugiej są znów z przodu.Czy to tak powinno być??Bo dla mnie jest to co najmniej dziwne :?.Jeśli ktoś coś wie na ten temat to będę wdzięczny za odpowiedź.Pozdrawiam
jezeli szyna budowa nie ogranicza wsadzenia jednakowych kolek na kazde miejsce (a tak zapewne jest - podobny setup mialy o ile dobrze pamietam salomony fsk)kup 8x te same kolka .
co do ukladania tych "napoczetych" sprawdz poradnik o przekladaniu kolek : system Hi Lo
masz tam opisane jak ukladac kolka
ps. olej przekladanie 1-3 2-4 polecane przez producenta ... jest to po prostu g. warte
gg: I9ooo9 :: Photoshop for the win ! 😀
Tak ten model tak ma .Zazwyczaj wieksze kola z przodu to masakra dla zwrotnosci ale tak to sobie wymyslili a popierajac slesha wg ich systemow co mialbym zrobic jesli scieram najmocniej tylne kolko w prawej rolce i to z zew strony .Olej to i patrz jak ci wygodniej .Rozwiazanie jest takie ze te poczatkowo wieksze zamontuj tam gdzie byly mniejsze a dokup wieksze to oczywiscie metoda na moment gdy bedziesz czul ze troche malo juz tej "oponki" .Najwazniejsza wygoda i zwrotnosc a co za tym idzie bezpieczenstwo ,kazdy inaczej sciera inna technika inna waga wiec caly bajer polega na tym bys opracowal sobie wlasny system bo sam widzisz jak zdzierasz kola
Dzieki wielkie.
Najbardziej zdzieraja mi sie 1-4-2-3 dlatego tez ta zamiana o ktorej pisalem wczesniej jest dosc korzystna dla rownomiernego zdzierania sie:).Faktem jest ze lepiej mi sie jezdzilo jak mialem wieksze kolka z tylu wiec chyba niebawem wroce do tego ustawienia.
Jeszcze raz dzieki.
Pozdrawiam
No i na zdrowie a z tego co piszesz docierasz kolka w "rasowego" banana czyli cos co zakladaja bez docierania do slalomu np 76/80/80/76 .Dla wielu to najlepszy uklad kol .
Rozwiązanie z większymi kółkami z tyłu jest dobre dla osób początkujących, żeby wymusić pochylenie się do przodu. Tak jak napisał slesh, jedynym rozwiązaniem będzie ustawienie Hi lo.
Dodam tylko, że musisz uważać na te kółka 😉 Znajomemu, część kółka oderwało się od felgi, chociaż "oponki" było jeszcze sporo. Poza tym szybko się ścierają. Jak już je dojedziesz, to najlepiej wstawić wszystkie takie same (kumpel był bardzo zadowolony po zmianie na kółka fila (hyper), mówił, że duża różnica w porównaniu do standardowych K2 + to, że wszystkie są 84mm). Przez pewien czas możesz mieć problemy z równowagą, o czym wspominałem na początku posta.
Ostatni post: Kicking Asphalt 2k23 Najnowszy użytkownik: chloeitp4489535 Ostatnie posty Nieprzeczytane Posty Tagi
Ikony forów: Forum nie zawiera nieprzeczytanych postów Forum zawiera nieprzeczytane posty
Ikony wątków: Bez odpowiedzi Odwpowiedzi Aktywny Gorący Przyklejony Niezaakceptowany Rozwiązany Prywatny Zamknięte