Wymiana łożyszk
Hej koledzy i koleżanki rolkarze 🙂
Zwracam się do was z pewnym pytaniem dotyczącym wtmiany łożysk.
Otóż kupilam sobie ostatnio moje pierwsze łożyska od czasu kupna rolek.
Z racji tego że zaczynam rolkować bardziej agresywnie (slalom, slide, rampy) wybrałam łożyska Stunt master aggresive.
Op link:
http://www.skf.com/group/industry-solutions/skates/requirements/noise-and-vibration/skf-stuntmaster/index.html
Łożyska te mają jedną stronę metalową a drugą z pewnego rodzaju tworzywa (laik jestem i nie wiem co to jest za tworzywo, gumowe?)
I teraz pytanie: jak powinny być umiejscowione łożyska? Część gumowa na zewnącz, a metalowa od strony tulejki czy na odwrót: metalowa strona na zewnątrz a gumowa wewnątrz?
Jeśli moje pytanie jest głupie dla majsterkowiczów, to bardzo przepraszam, jednak byłabym wdzięczna za odpowiedź, wszak kto pyta nie błądzi 🙂
Pozdrawiam!
Najlepiej zrób 2 fotki i wklej to Ci powiem.
Ogólnie ta strona która jest bardziej/szczelniej zakryta powinna być na zewnątrz.
Gumą do wewnątrz 🙂 Jeżeli kiedyś będziesz czyściła swoje łożyska to właśnie od strony gumowej uszczelki je otworzysz przed myciem i konserwacją.
Dokładnie, raczej będzie to strona z gumowa osłonką, aczkolwiek jak założysz odwrotnie to też nie ma tragedii (mogą się po prostu szybciej zapaskudzić).
Dzięki! Tak właśnie mi się wydawało, że guma do wewnątrz, jest bardziej naoliwiona.
Jak coś wrzucam fotę jak to wygląda, będę wdzięczna za każde info 🙂
Hmm to jest dziwne bo mój instruktor z kolei twierdzi, że metalowa część ma się stykać z tulejką a guma na zewnątrz...
:woohoo: zgłupiałam!
pamiętam tylko, że koleś w sklepie reklamował mi jeszcze inne łożyska i mówił, że guma lepiej je chroni przed wchodzącym syfem i wodą niż metal.
Też mi się tak wydaje, aczkolwiek nawet jak zrobisz odwrotnie to nie ma tragedii. Natomiast pytanie do Szafy - potrafisz uzasadnić swoją radę?
Ok, dzięki 🙂 zabieram się za montowanie.
Reasumując:
Guma na zewnątrz bo bardziej chroni przed piaskiem, wodą, kurzem ze względu na swoją elastyczność?
Tak bo to są łożyska RS czyli mają osłonę gumową, która ściśle przylega, dzięki czemu bardziej ogranicza dostawanie się brudu/pyłu, wody, itp...
Dopóki nie będziesz mieć z nimi problemu tzn jakieś dziwne dźwięki lub ciężka praca to nie ma co ich na zapas rozbierać. Fabrycznie jest dane dobrej jakości smarowidło.
spiesze z odpowiedzia 🙂 prawdemowiac to jest to kompletnie bez znaczenia jak je zalozy,na pewno otwierac bedzie od strony uszczelki przed konserwacja,brud po jakims czasie i tak sie dostanie do srodka,natomiast kwestia oceny czy szczelniejsze sa od strony gumowego uszczelnienia,czy orginalnego zamkniecia simeringiem to kwestia indywidualnego podejscia danego fachowca 🙂 kolega kapitalny powie ze szczelniejsze ja powiem ze nie 🙂 po jakims czasie syf i tak sie dostanie jak do kazdych lozysk .
Morał - lepiej kupować z samymi gumkami lub samymi blaszkami - bo inaczej grożą Ci rozterki emocjonalne i zawieszenie systemu :laugh:
PS
Dagomar, ostrożnie z takimi tematami, bo możesz flame wara wywołać 😉 :silly:
Masz rację kolego kapitalny 🙂 Chyba,że rolkarz ma jako takie pojęcie w tych trudnych kwestiach 😉 i nie zawraca sobie głowy pierdołami 🙂 Dagomar czytałem twoją prośbę w pierwszym poście i naprawdę nie robię sobie jaj,ale jak byś ich nie założyła to swoją rolę spełnią,załóż najwyżej parzyste gumką do środka,a nie parzyste gumką na zewnątrz 🙂 😉 a przy pierwszej konserwacji ocenisz które są czystsze 😉
Ano wiem 🙂
Upewniłam się jeszcze u pewnej instruktorki, ona jest obcykana we sprzęcie jak mało kto i powiedziała, że metalowa część do środka. Guma (wie ktoś co to za materiał?) lepiej chroni przed wodą i kurzem ze względu na swoją elastyczność dlatego powinna być na zewnątrz 😛
Faktycznie była mała burza mózgów, ale wyobraźcie sobie, że nigdzie na necie nie znalazłam ani jednej wzmianki o tym jaką stronę łożyska się poleca O.o
Pozdro i dzięki za odpowiedzi!
Po co sobie zawracać głowę łożyskami, skoro zupełnie przyzwoite na wymianę można kupić po 2 zł za sztukę. W świetle tego nie ma znaczenia, jak je wkładać.
Dagomar, wrzuć lepiej jakiś filmik jak śmigasz na tych rolkach.
Nie zgodzę się z tym 😉
Mam takie za które dałem ok 35zł za komplet i mam takie które kosztują ok 170zł i nawet nie ma co porównywać...
Dałam 35 euro, nie kupowałam ich w Polsce. Myslę, że będą wytrzymałe.
Poprzednie (nie wiem jakie, były z rolkami Seby FRX )trzymały 4 lata bez czyszczenia a jeździłam po róźnych miejscach.
Ano filmik dobry pomysł, to pomaga 😉
Kamilspider, bo łożysk się nie kupuje w sklepie z rolkami, tylko w sklepie z łożyskami. Jeżeli wywaliłeś za komplet łożysk 170 zł, to świadczy to o tym, że niewiele o nich wiesz.
W FR1 są takie na starcie.
Te za 35zł były kupione w sklepie z łożyskami i mają duże opory toczenia.
Morał jest taki, żeby kupować przetestowane łożyska 🙂
Ostatni post: Kicking Asphalt 2k23 Najnowszy użytkownik: dorinebrewer36 Ostatnie posty Nieprzeczytane Posty Tagi
Ikony forów: Forum nie zawiera nieprzeczytanych postów Forum zawiera nieprzeczytane posty
Ikony wątków: Bez odpowiedzi Odwpowiedzi Aktywny Gorący Przyklejony Niezaakceptowany Rozwiązany Prywatny Zamknięte