Jak ustawić szyny w rolkach posiadających tą opcję
Witam. właśnie zmieniłem moje fitnesówki na imperiale i w związku z tym zastanawiam się jak poprawnie wykorzystać opcje regulacji ustawienia szyny. Wydaje mi się że mógł bym tym coś osiągnąć bo np moja prawa noga układa sie z natury inaczej niż lewa. Wiadomo że nie uniknę metody prób i błędów nie chciał bym przekombinować zwłaszcza ze jeżdżę nie zbyt długo i narazie jestem na etapie nauki. Bardzo będę wdzięczny za wskazówki jak na tym bardziej zzyskac niż stracić. Pozdrawiam 🙂
Chodzi mi bardziej o ogóle wskazówki jak mądrze wykorzystać tą funkcje, do jakiego ustawienia dążyć i po czym poznać ze juz jest ok. W imperialach chyba będzie to wyglądało tak samo jak w wszystkich innych rolkach w systemie SSM. Z tego co wiem to regulacja przód tył przydaje się do osiągnięcia jakichś konkretnych efektów slalomie co na razie mnie jeszcze nie interesuje ale regulacja na boki mogla by mi sie przydać do skorygowania postawy i techniki. Ale jak...
W szybkiej jezdzie punktem wyjscia jest szyna na linii srodek piety-przerwa miedzy duzym a drugim palcem. Jak wtedy nie jest ok to sie kombinuje.
Wczoraj wieczorem widziałam ten temat i nie bardzo wiedziałam co odpisać 😛 Mi osobiście fabryczne ustawienie szyn bardzo odpowiada. Regulacja przód-tył zmienia środek ciężkości i faktycznie może wpływać na wykonywanie niektórych tricków, ale o to warto spytać bardziej zaawansowancyh slalomistów (np. na forum miedzykubkami, ono jest nastawione stricte na slalom). Co do regulacji na boki to zależy jak trzymasz nogi. Poprawnie powinny być one prosto, niewygięte w kostce. Jeżeli wyginasz nogę do środka, można nieco szynę przesunąć do środka, jeżeli wyginasz nogę na zewnątrz to na zewnątrz, przy czym, z własnego doświadczenia, lepiej manipulować przodem szyny niż całą (w sensie: tył szyny zawsze na środku pięty, przód szyny ewentualnie przesuwamy na boki). Jak możesz to wrzuć swoje zdjęcie na rolkach robione od przodu (nie musisz być cały, wystarczą same nogi od kolan w dół mniej więcej ;))
Po kilku próbach szyny wylądowały bardzo blisko wewnętrznych krawędzi, z tym ze przody zostały bardziej przesunięte. Dziwi mnie trochę ze na takim prawie skrajnym ustawieniu jeździ mi się najlepiej ale widze duża różnice na plus obawiającą się m. In tym że w końcu mogę przez dłuższy czas utrzymać równowagę jadąc na jednej nodze wiec chyba ok. Pozdrawiam i dzięki za rady.
a ja mam na odwrot, mam szyny blisko zewnetrzynych krawedzi i lepiej mi sie na jednej nodze jedzie, nawet bedac dobrze rozpedzonym z gorki 😀
Witam, też zastanawiam się nad zmianą ustawienia szyny w moich igniterach, problem polega na jeździe na wprost, naturalnie stopy mam ułożone w bardziej rozwarte "V" niż u większości ludzi, był to problem przy jeździe na rowerze MTB w butach spd, jak będe w domu wrzucę fotki.
Docelowo: tak zebys mogl ujechac prosto na jednej nodze bez chwiania sie przez kilkanascie metrow, powinienes dac rad nawet przy slabo zawiazanym bucie.
Kolano podczas jazdy powinno byc nad stopa.
Zobacz te dwie rzeczy i daj znac co i jak.
"Kolano nad stopa" czuli odcinek od kostki do kolana ustawiony w pionie nad stopą, próbowałem jeździć na jednej nodze ale po około metrze zaczynam skręcać w prawo ( jadąc na prawej nodze )
Jak tylko założę rolki to dam znać jak poszło.
Chodzi mi bardziej o ogóle wskazówki jak mądrze wykorzystać tą funkcje, do jakiego ustawienia dążyć i po czym poznać ze juz jest ok. W imperialach chyba będzie to wyglądało tak samo jak w wszystkich innych rolkach w systemie SSM. Z tego co wiem to regulacja przód tył przydaje się do osiągnięcia jakichś konkretnych efektów slalomie co na razie mnie jeszcze nie interesuje ale regulacja na boki mogla by mi sie przydać do skorygowania postawy i techniki. Ale jak...
Ta regulacja potrafi zdziałać cuda. Tylko musisz się nauczyć wyczuwania gdzie jest równo. Test stania czy powolnej nawet jazdy w rozpietych butach jest niezły.
pzdr T
- Dziś robimy czego innym się nie chce, a jutro czego inni nie potrafią.
Witam.
Nareszcie udało mi się trochę pojeździć na rolkach.
Przed zmianą ustawienia szyny podczas jazdy na wprost ( rolki obok siebie na wysokości bioder ) nie dość że kolana stykały się z sobą to na dodatek bolały.
Oprócz kilku ćwiczeń ustawiłem płozy delikatnie przodami do wewnątrz i końcem płozy na zewnątrz.
Jak na razie pomogło.W tym tygodniu wrzucę foto do oceny.
Namówiony przez kolegę przywróciłem przody do pozycji centralnej.
Po dzisiejszej jeździe już wiem, że to błąd - muszę wrócić do wewnętrznej pozycji. Wtedy piszczelowe i kolana mniej bolą.
- Dziś robimy czego innym się nie chce, a jutro czego inni nie potrafią.
Ostatni post: Kicking Asphalt 2k23 Najnowszy użytkownik: eusebiag243661 Ostatnie posty Nieprzeczytane Posty Tagi
Ikony forów: Forum nie zawiera nieprzeczytanych postów Forum zawiera nieprzeczytane posty
Ikony wątków: Bez odpowiedzi Odwpowiedzi Aktywny Gorący Przyklejony Niezaakceptowany Rozwiązany Prywatny Zamknięte